Românii sunt tot mai atenţi la modul în care îşi cheltuie banii. Marile magazine, nevoite să-şi schimbe strategia: acelaşi produs, preţuri diferite
Retailerii prezenţi pe piaţa locală au început să aplice strategia „buy more, pay less“ (cumperi mai mult, plăteşti mai puţin - trad.) în încercarea de a atrage consumatori într-o perioadă în care oamenii sunt tot mai atenţi la preţuri şi la modul în care îşi cheltuie banii.
De Redactia Observator la 05.04.2024, 10:00Astfel, proprietarii de magazine alimentare - în special magazine mari, de tip hipermarket - aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată, relatează Ziarul Financiar.
Unul dintre primii retaileri care au aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici. Compania a optat pentru acest model de business chiar dinainte ca inflaţia record să afecteze puterea de cumpărare a românilor.
Acest model de business cu mai multe niveluri de preţ în funcţie de cantitatea cumpărată, ce aminteşte într-o anumită măsură de modelul cash&carry, a fost aplicat în ultima perioadă şi de alte reţele, de această dată grupuri internaţionale.
Auchan a mizat pe acest model în magazinele de tip hipermarket pe care le-a convertit în 2023 în magazine de tip discount. Mai recent, Carrefour aplică şi el acelaşi principiu în hipermarketuri şi supermarketuri. Anterior, francezii aveau această strategie în magazinele de discount Supeco.