SCHIMBARE RADICALĂ făcută de Coca-Cola. Surpriza pregătită de cel mai mare producător de băuturi acidulate
Grupul american Coca-Cola Co și cel mai mare îmbuteliator al său, compania mexicană Coca-Cola Femsa, au cheltuit 575 milioane de dolari în vederea extinderii portofoliului de produse.
De Redactia Observator la 02.06.2016, 09:55Grupul american Coca-Cola Co și cel mai mare îmbuteliator al său, compania mexicană Coca-Cola Femsa, au cheltuit 575 milioane de dolari în vederea extinderii portofoliului de produse.
Astfel, grupul american a anunțat că au ajuns la un acord pentru preluarea diviziei de băuturi de soia a grupului anglo-olandez Unilever pentru aproximativ 575 milioane de dolari, în condițiile în care cel mai mare producător de băuturi răcoritoare își extinde portofoliul de băuturi sănătoase și non-acidulate.
Divizia AdeS a Unilever este renumită pentru băuturile sale pe bază de lapte de soia și sucuri de fructe și în 2015 a vândut 56,2 milioane lăzi și a realizat o cifră de afaceri de 284 milioane de dolari. Înființată în 1988 în Argentina, băuturile AdeS sunt vândute în Brazilia, Mexico, Argentina, Uruguay, Paraguay, Bolivia, Chile și Columbia.
În ultimii ani, Coca-Cola a făcut investiții pentru a-și majora portofoliul de băuturi non-acidulate și a se extinde dincolo de America de Nord, cea mai mare piață a sa, unde vânzările de răcoritoare au scăzut ca urmare a modificării preferințelor consumatorilor spre băuturile mai sănătoase. Pentru Unilever această tranzacție este ultima dintr-un șir de vânzări de operațiuni din domeniul alimentar pentru a se concentra pe produsele de îngrijire personală care oferă marje de profit și perspective de creștere mai mari.
Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, este prezent în România unde deține trei fabrici de îmbuteliere la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei.
Sursa: Agerpres.