STUDIU: Publicitatea pe social media o va devansa pe cea din presa scrisă până în 2020
Cheltuielile globale cu publicitatea pe social media le vor depăși pe cele din presa scrisă până în 2020, estimează agenția de publicitate Zenith Optimedia.
De Redactia Observator la 05.12.2016, 19:16Cheltuielile globale cu publicitatea pe social media le vor depăși pe cele din presa scrisă până în 2020, estimează agenția de publicitate Zenith Optimedia.
Potrivit Zenith, cheltuielile cu publicitatea pe rețelele sociale înregistrează o creștere de 20% pe an și în 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisă. În 2020 însă, publicitatea pe social media o va devansa "lejer" pe cea din presa scrisă. În plus, publicitatea pe platforme precum Facebook și Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet în anul 2019, față de 16% în prezent.
"Social media și video online sunt motoarele care susțin o creștere continuă a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, în pofida amenințărilor politice la adresa economiei", susține Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.
Pe asamblu, Zenith prognozează o creștere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea în 2017, un ritm similar cu cel din 2016. Potrivit agenției, este vorba de o performanță frumoasă având în vedere că în 2016 o serie de evenimente importante precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la ieșirea din Uniunea Europeană și alegerile prezidențiale din SUA au dus la creșterea pieței de advertising în acest an.
- Cazul CRIMELOR de la Palilula: Descoperire incredibilă făcută de anchetatori despre bărbatul care a ucis doi...
- Cine sunt adevăraţii terorişti. Teorie şocantă despre ISIS şi atentatele din 11 septembrie
- ROMÂNIA LUI 2016: elevi de gimnaziu nevoiţi să stea la ore cu gecile de iarnă, căciuli şi mănuşi, pentru că...
Publicitatea video online cunoaște o creștere rapidă, de 18% pe an, și ar urma să ajungă la un total global de 35,4 miliarde de dolari în 2019, mai mult decât publicitatea la radio dar mult în urma publicității pe televizor.
Dezvoltarea rapidă a platformelor de social media pe dispozitivele mobile, viteza crescută de conectare la Internet și tehnologiile mai sofisticare au modificat modul în care consumatorul se informează. În replică, industria media a fost afectată de evoluțiile din industria de advertising, firmele redirecționând bugetele de publicitate dinspre sursele tradiționale de genul presă scrisă spre siteuri web.