Unul din avioanele lui Ovidiu Tender, scos a treia oară la licitaţie de ANAF. Cât cere statul pe aeronava McDonnel Douglas
Unul dintre cele opt avioane care i-au aparținut omului de afaceri Ovidiu Tender va fi scos la licitație de ANAF, în data de 9 august 2023.
De Redactia Observator la 10.07.2023, 17:30- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
"ANAF organizează în data de 09.08.2023 orele 14:00, in Bucureşti, str. Lucreţiu Pătrăşcanu nr. 10, Corp B, sector 3, telefon 0786.543.421, licitația următoare (a treia licitație): Aeronava McDonnel Douglas, tip DC9-82 (MD 82), nr. fabricație 49119, nr. înmatr. YR-OTN, preţ de pornire al licitaţiei 249.725 lei (la care se aduga T.V.A. în cotă de 19%). Conform raportului de evaluare, avionul a fost pregătit pentru zbor in anul 2011, făcându-i-se reviziile, acesta fiind operațional până în anul 2014. Aeronava se află într-o stare tehnică bună, completă, putând fi repusă în funcțiune după efectuarea procedurilor specifice", au transmis reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Patru din cele opt aeronave scoase la licitaţie de ANAF sunt acum parcate pe platformele ROMAERO din Bucureşti. Sunt avioane de de tip McDonnel Dougles, cumpărate de omul de afaceri la vremea când îşi înfiinţase o companie aeriană. Aeronavele zburau spre Timişioara şi destinaţii din Italia, dar puteau fi închiriate şi pentru curse charter spre Africa. Ora de zbor, pentru astfel de avioane, costa în urmă 10 ani în jur de şase mii de euro, iar în preţ intra şi un echipaj de zbor.
Declinul companiei lui Ovidiu Tender a început în 2015
Declinul companiei atunci când Ovidiu Tender a fost condamnat la 12 ani şi 7 luni de închisoare. Alături de Marian Iancu, acesta a fost găsit vinovat pentru preluarea şi prejudiciarea companiei RAFO CAROM SA Onești cu 140 de milioane de lei. A fost eliberat condiţionat patru ani mai târziu. Dar avioanele omului de afaceri au fost puse sub sechestru pentru recuperarea unei părţi prejudiciul total de 65 de milioane de euro.
"Și-au făcut veacul. Păi nu pot face din ele nici magazine, din astea pe stradă, că sunt greu de transportat. Sunt avioane mari. Nu ai cum să le transporţi. Numai ca să le tăiem costau mai mult decât luăm pe ele", a explicat Sorin Stoicescu, specialist în aviaţie.