Elevii ar putea fi caracterizaţi psihopedagogic, proiect în Educaţie
Foaia matricolă a elevului nu înseamnă doar note, medii şi absenţe, spun directorii şcolilor româneşti. La fel de important este şi comportamentul elevilor în colectivitate. Actele de violenţă din şcoli sunt tot mai des întâlnite.
De Redactia Observator la 29.01.2020, 15:07- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Foaia matricolă a elevului nu înseamnă doar note, medii şi absenţe, spun directorii şcolilor româneşti. La fel de important este şi comportamentul elevilor în colectivitate. Actele de violenţă din şcoli sunt tot mai des întâlnite.
În urmă cu câteva zile, un copil de 12 ani s-a aruncat de la etajul unei şcoli din Constanţa, iar un altul şi-a injunghiat cu un cuţit colegul într-un act premeditat.
Ambii au fost transferaţi de la o unitate de învăţământ la alta, fără ca profesorii să ştie de antecedentele lor violente.
Inspectorii şcolari vor să implementeze un proiect prin care să primească şi o caracterizare psihopedagogică din partea dirigintelui.
Elevul de 12 ani care s-a aruncat de la etajul doi al unui liceu din Constanţa este şi acum internat şi are nevoie de donatori de sânge. A suferit mai multe intervenţii chirurghicale, dar starea lui este stabilă.
Psihologii cred că este vorba despre o presiune venită din familie, cu atât mai mult cu cât elevul a lipsit de la şcoală patru zile, iar când s-a întors şi-a pus planul în aplicare. El fusese recent transferat de la o altă şcoala unde avusese probleme de comportament.
Vasile Mihăila - director scoala generala: Dacă ne rezumăm doar la note, medii şi absenţe cred că ne facem singuri rău şi anume să nu ştim informaţii despre omul care îţi vine într-o şcoală, aspecte care ţin de personalitatea sa.
De vină ar fi regulamentul care reglementează transferul elevilor, spun inspectorii şcolari.
Anca Dragomir - inspector general adjunct ISJ Constanţa: Acolo este precizat că la transferul elevilor se solicită doar situaţia şcolară, acest lucru este interpretabil, noi am interpretat de foarte multe ori ca şi unitate şcolară că situaţia şcolară reprezintă doar foaia matricolă a elevului, am tradus elevul doar în note şi atât.
Inspectorii şcolari vor să schimbe procedura de transfer şi să obţină informaţii suplimentare despre comportamentul copiilor.
Anca Dragomir - inspector general adjunct ISJ Constanţa: Şcoala care va primi elevul va solicita şi o caracterizare psihopedagogică din partea dirigintelui referitoare la comportamentului acestuia.
Irina Ermolaev - director CJRAE: Vom avea în vedere să se respecte dreptul la confidenţialitate, este primordial să punem accent pe confidenţialitate, vor fi transmise acele date care pot fi transmise fără a prejudicia copilul, imaginea lui ci pentru a-l susţine.
O altă problemă este numărul mic de psihologi din şcolile româneşti. De pildă, un singur specialist oferă consiliere pentru 1.700 de elevi.
Claudia Nasie - psiholog scolar: Pentru consilierea frontală merg la toate clasele şi fac cu toate clasele în timpul orelor de dirigenţie. Pentru consilierea individuală aici este şi decizia părintelui care solicită consiliere individuală.
Noua procedură de transfer ar putea fi implementată până la sfârşitul anului.