Dezastru la matematică la simularea Evaluării Naţionale. Doar 91 de note de 10 faţă de 1.385 în 2023, iar 60% din elevi au luat sub 5
Elevii de clasa a opta au primit astăzi rezultatele de la simularea examenului de Evaluare Naţională. Şase din 10 nu au trecut de nota şase la matematică, iar examinatorii nu prea au avut motiv să dea 10. Părinţii şi elevii sunt supăraţi - spun că subiectele au fost prea grele. Experţii în educaţie spun, însă, că problema este la sistemul de predare.
De Mădălina Iacob la 23.02.2024, 20:58La proba de limba română, elevii au răsuflat ușurați, dar nu şi mulțumiți. 74% au reușit să treacă de notă 5. Deci peste un sfert sunt sub linie. În afară de ei, cei mai mulţi se încadrează între 7 și 8. Cele mai mari probleme le au la punctaţie şi ortografie. Nu știu să pun cratimă corect.
La matematică, pentru aproape 60%, nota cinci a fost de neatins
Notele de 10 au fost o raritate. 91 la matematică, față de 1385 anul trecut și 44 la română, față de 251 în 2023.
Sorin Ion, secretar de stat MEN: Rezultatele sunt mult mai slabe decât anul trecut, dar să știți un lucru, nu ne propunem să dăm subiecte foarte ușoare că să fie toată lumea fericită. Apetența copiilor pentru matematică nu lipsește doar în România.
- Rezultate simulare Evaluarea Naţională 2024. Proba unde s-a picat pe capete: 57% dintre elevi au luat sub 5
- Rezultate simulare Evaluarea Naţională 2024. Unde pot vedea elevii de clasa a VIII-a notele
- Calendar Evaluare Națională 2024 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Când ar trebui să înceapă probele...
La simulare, candidaţii au avut cele mai mari probleme cu rombul
Sorin Ion, secretar de stat MEN: Gradul de rezolvare a fost cel mai redus, doar de 0.7 %. Ca profesor de matematică am declarat încă de la început că subiectele sunt așa cum trebuie, făcute conform programei.
Părinţii nu sunt de acord.
Iulian Cristache, Federaţia Părinţilor: Sunt discuţii aprinse pe grupurile de părinţi. Şcoala nu îţi livrează suficientă informaţie la nivel de predare. Să vii acasă, să fii autodidact, să faci în plus în momente în care copiii nu ştiu să rezolve şi atunci eşti obligat să apelezi la meditaţii.
Experţii în educaţie avertizează - subiectele sunt potrivite pentru o evaluarea eficientă la nivel internaţional. Calitatea predării, însă trebuie schimbată.
Marian Stas, specialist EDU: Realitatea nefardată este cea reflectată de aceste rezultate. Copiii nu ştiau matematică nici acum un an, nici cum doi ani, nici acum trei ani. Însă subiectele erau făcute încât să ne îmbătăm cu apă rece. Sistemul este profund greșit încremenit într un model educațional depășit e limpede că și generațiile de copii s-au schimbat este foarte puțină răbdare și atenție este nevoie de cu totul alt contract educațional între copiii familie și profesori.