Evaluarea Naţională la clasa a VI-a a creat confuzie
Evaluarea naţională la clasa a VI-a a creat astăzi confuzie. Şi nu doar în rândul elevilor! Profesorii care au citit subiectele combinate din matematică, fizică şi biologie au fost bulversaţi de cerinţe. Ei nu predau transdisciplinar, dar elevii trebuie să treacă prin astfel de examene.
De Redactia Observator la 23.05.2019, 22:15Evaluarea naţională la clasa a VI-a a creat astăzi confuzie. Şi nu doar în rândul elevilor! Profesorii care au citit subiectele combinate din matematică, fizică şi biologie au fost bulversaţi de cerinţe. Ei nu predau transdisciplinar, dar elevii trebuie să treacă prin astfel de examene.
Confortul din locuinţă raportat la plante, globulele albe din organismul uman, tabele, volume şi figuri geometrice. Sunt noţiunile pe care elevii de clasa a şasea au fost nevoiţi să le coreleze pentru a obţine un calificativ bun la examenul naţional.
Evaluarea Naţională i-a bulversat şi pe profesori, nu doar pe elevi
Examenul transdisciplinar a ajuns în şcoli înaintea predării de acest fel, spun profesorii. Chiar şi ei, atunci când au văzut exerciţiile, au avut ceva probleme.
Daniela Voinea, profesoară de matematică: Vorbeşte de ideea de a nu ţine în timpul nopţii plantele în camera de dormit. Apropo de mine, profesor de matematică, nu pot să mă exprim la această întrebare. Eu predau matematică şi am dublă specializare, deci aş putea să mă pliez şi pe fizică, eventual
Claudia Neguţ, profesoară de biologie: Am mai făcut şi prin facultate ceva matematică. Raportat masa la volumul inspirat şi expirat, cred că e regula de trei simplă
Constanţa Boceanu, profesoară de geografie: Oamenii ăia gândesc eronat. Eu am zis că fac o scrisoare deschisă la Ministerul Educaţiei pentru că nu se mai poate. Nu este în concordanţă nici cu disciplina biologie care se predă la clasa a şaptea
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, spune că forma evaluării nu a fost stabilită de ea şi că are în plan ca profesorii să înveţe noile metode de predare.
Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei: Când s-a introdus în lege, primul lucru care trebuia făcut, trebuia să introducem în formarea iniţială a profesorilor şi în formarea continuă predarea transdisciplinară. Încercăm să discutăm cu universităţile care să introducă în predarea iniţială şi noi să intervenim prin proiectele de formare continuă
Dacă legea nu va fi schimbată, aceiaşi elevi vor avea examen în clasa a opta după acelaşi model.
Asta înseamnă o probă la limba română, una la limba maternă şi a treia, matematică combinată cu ştiinţe. adică fizică, biologie şi chimie.
La toate acestea, se adaugă o probă la limbile străine şi încă o probă practică de calculator. La final, urmează o evaluare orală pentru competenţele sociale şi civice.
Deocamdată, Ecaterina Andronescu spune că elevii nu trebuie să îşi facă griji pentru că va rezolva problema.