La un an de când elevii aflau că şcoala se mută online, există elevi care nu au participat nici măcar la o singură oră
A trecut un an de când elevii aflau că şcoala se muta online. Un an pierdut pentru aproape jumătate dintre cei din medii defavorizate. Deşi între timp problema tabletelor pare să se fi rezolvat măcar parţial, cea a internetului nu. Aşa se face că avem elevi care nu au participat nici măcar la o singură oră de şcoală online.
De Redactia Observator la 15.03.2021, 19:50- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
În mijlocul patului, înconjurate de cărţi şi caiete. Aşa au învăţat în ultimul an Andra, Roxana şi Anastasia, trei surori din comuna Golăieşti, judeţul Iaşi. Au primit tablete pentru şcoala online, dar degeaba. Fără semnal la internet au stat mai mult închise.
Roxana - elevă clasa a III-a: M-am bucurat foarte mult cand am primit-o, pentru ca eu nu am telefon si nici nu am posibilitatea sa pot sa am un telefon, dar degeaba am primit-o. Nu merge. Nicio conexiune la internet
Reporter: Simţi că ai învăţat ceva în ultimul an?
Andra - clasa a VII-a: Nu prea. Nu prea pentru că fără profesor de faţă nu ai de unde sa știi dacă faci corect sau nu.
Veronica Huțanu, mama: Nu mi se pare corect pentru că știu că pot să învețe, dar nu a fost de pe ce sa învețe. Plângeau de fiecare dată pentru că alţi copii au posibilitatea si ei nu au.
La fel ca ele, aproape jumătate dintre elevii din medii defavorizate, majoritatea din mediul rural, nu au putut participa la toate orele, de la începutul pandemiei.
Lipsa elevilor de la ore poate duce la creşterea ratei de abandon şcolar
24 de săptămâni de școală ar fi pierdut aproximativ 40% dintre elevii de la noi din ţară, ne arată datele. Motivul ar fi în primul rând că le-au lipsit dispozitivele de pe care să între la școală online: telefon, tabletă sau un laptop. Iar apoi nu au avut o coenxiune la internet ori le lipsește semnalul în zona în care locuiesc.
Deschiderea şcolilor a fost momentul în care elevii au sperat că vor putea recupera tot ce au pierdut în ultimul an. Însă numărul de cazuri de coronavirus tot creşte, iar şcolile îşi închid din nou uşile.
Antonina Bleorț purtător de cuvânt ISJ Iași: Acum avem 27 de unităţi şcolare care au funcţionat în scenariul roşu. Internetul într-adevăr este o problemă. Şcolile au colaborat cu consiliile locale şi au solicitat îmbunătăţirea aceste situaţii.
Iar o problemă poate duce la alta. Profesorii se tem că lipsa elevilor de la ore va duce la creşterea ratei de abandon şcolar. Asta în condiţiile în care România ocupă locul trei în Uniunea Europeană la acest capitol.