CFR anunţă noul mers al trenurilor 2024-2025. În ţară vor circula în medie 1.100 de trenuri zilnic
CFR Călători va opera zilnic, în media, peste 1.000 de trenuri în perioada decembrie 2024-decembrie 2025. Compania anunță că noul mers al trenurilor va intra în vigoare din 15 decembrie.
De Redactia Observator la 02.12.2024, 11:39CFR Călători a anunțat luni că, începând cu data de 15 decembrie 2024, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2024-2025, ce va fi valabil până la data de 13 decembrie 2025.
În noul plan de Mers al Trenurilor vor circula zilnic în medie 1100 trenuri operate de CFR Călători.
4 trenuri noi pe ruta Bucureşti-Braşov
CFR Călători a introdus în circulație 4 trenuri noi București Nord – Brașov. Acestea sunt formate din rama electrică RE-IR Alstom Coradia Stream, alocată pentru exploatare operatorului național de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Cele 4 trenuri noi IR proiectate pentru circulația în acest mers de tren nou sunt:
- IR 16001 Bucureşti Nord (06.31) Brașov (08.59) 2h 28m
- IR 16002 Brașov (10.25) Bucureşti Nord (12.58) 2h 33m
- IR 16003 Bucureşti Nord (13.22) Brașov (16.00) 2h 38m
- IR 16004 Brașov (16.27) Bucureşti Nord (19.00) 2h 33m.
De asemenea, în condițiile începerii lucrărilor la infrastructura feroviară „Quick Wins”, pe relația București Nord – Craiova, CFR Călători a planificat trenuri pe rute modificate, astfel:
- -pentru a răspunde mai bine cerințelor și pentru menținerea relațiilor internaționale ce leagă principalele orașe din România cu Europa, circulă:
- Trenul internațional IR 72 „Traianus”, în relația Craiova – Budapesta Keleti
- Trenul internațional IR 73 „Traianus”, în relația Budapesta Keleti – Craiova
- -introducerea unui tren nou în circulație IR 1599 în relația București Nord – Drobeta Turnu Severin, cu plecare din stația București Nord la ora 5.02 sosire în stația Drobeta Turnu Severin ora 12.19.
În condițiile demarării lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, pentru preluarea călătorilor în perioada sezonului estival din stațiile Cluj Napoca, Sighișoara, Câmpia Turzii, Copșa Mică, CFR Călători introduce în circulație trenurile IR sezoniere 1947/1948 în relația Cluj Napoca – Brașov și retur, ramuri la trenurile IR sezoniere 1941/1942 în stația Brașov.
În sezonul estival între principalele orașe din țară și litoral se asigură legătura cu trenuri directe, cu mențiunea că pe distanța Constanța – Mangalia și retur trenurile circulă în regim de tren Regio și la tarifele aferente acestui rang de tren.