Video S-a stricat primul tren nou în a doua zi. CFR spune că e de la infrastructura veche
Primul tren cumpărat de ţara noastră în ultimele două decenii s-a stricat la mai puţin de 24 de ore de la cursa inagurală cu premierul şi ministrul transporturilor. Garnitura a rămas astăzi în depou, iar zeci de călători l-au aşteptat degeaba în frig. Trenul a fost scos din circulaţie după ce computerul de bord a semnalat o eroare.
Trenul electric trebuia sa plece in aceasta dimineata, la ora 05.40, din Gara de Nord spre Brasov. Din cauza problemelor, călătorii au fost nevoiti sa astepte jumătate de oră, până cand a ajuns urmatorul tren programat.
Trenul Coradia Alstom inaugurat ieri de mai mulţi politicieni a dezamăgit astăzi călătorii care îşi cumpăraseră bilete pentru el.
S-a stricat primul tren nou în a doua zi
"La noi in ţară este ceva normal. Ieri a mers, astăzi s-a stricat. Mi se pare aiurea! Lucru de mântuială", a declarat un călător.
- Noul tren electric Alstom Coradia s-a stricat după ce a fost tractat de o locomotivă veche de 50 de ani
- Noul tren electric inaugurat miercuri s-a stricat după numai o zi. Anunțul oficialilor din Transporturi
- Prima cursă București Nord - Brașov pentru trenul de ultimă generație al CFR Călători. Ce program are
Ministrul Transporturilor, care făcut ieri cursa inaugurală, nu a părut afectat.
"Eu cred că în cel mai scurt timp va fi băgat în circulaţie. Azi sau mâine", a declarat Sorin Grindeanu.
Problemele au apărut după ce rama electrică a fost tractată din depou de o locomotivă diesel, veche de 50 de ani.
"La decuplarea trenului de la locomotiva de manevră la depou, au apărut mesaje de eroare cu privire la unele funcţii pe computerul de bord. Trenul este complet funcţional, dar, dată fiind prioritatea acordată siguranţei pasagerilor, care pentru noi e mai presus de orice, am decis să ţinem trenul în depou pentru a efectua activităţi suplimentare", a declarat Gabriel Stanciu, director ALSTOM.
"Aceste trenuri noi ar trebui să circule pe infrastructura modernizată. Avem doar 600 de km de infrastructura modernizata din cei 16.926 de km de cale ferată. Deci mult prea putin. Si aceste trenuri, din punctul nostru de vedere, ar trebui sa circule pe infrastructura modernizată pentru că, si asa, vedem, s-a defectat in a doua zi", a declarat Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR.
Încă un tren nou urmează să fie pus în circulaţie la sfârşitul lunii, iar 25, anul viitor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰