Compania CFR, trimisă în judecată după ce o persoană a fost lovită de tren într-o gară. Victima a rămas fără o mână
Compania Naţională de Căi ferate CFR a fost trimisă în judecată, după ce o persoană a fost lovită de tren într-o gară din Hunedoara şi a rămas fără o mână.
De Redactia Observator la 27.12.2017, 13:27- România va avea o zi a curăţeniei naţionale. Când va avea loc şi ce trebuie să facem în această zi. DETALII la Observator 17:00, la Antena 1
- În cât timp ajungi milionar dacă investeşti 25 de lei pe zi
Compania Naţională de Căi ferate CFR a fost trimisă în judecată de Parchetul General pentru săvârşirea infracţiunii de vătămare corporală din culpă, după ce o persoană a fost lovită de tren într-o gară din judeţul Hunedoara, fiindu-i amputată o mână.
La data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00:27, în staţia de cale ferată Subcetate din judeţul Hunedoara, a avut loc un accident feroviar, în urma căruia o persoană a fost lovită de tren şi a rămas fără mâna stângă, potrivit unui comunicat al Parchetului General,
Din probele în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în staţie cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aştepta, persoana s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată.
Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aştepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată.
Persoană vătămată, împreună cu alte şase persoane, a fost surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aştepta pe o linie şi a unuia de marfă pe cealaltă linie, iar din cauza curenţilor de aer provocaţi, s-a dezechilibrat şi a căzut la pământ, cu braţul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roţile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat.
Procurorii susţin că accidentul s-a produs deoarece în staţia de cale ferată Subcetate nu existau indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceştia să poată identifica peroanele şi platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, aşa cum CFR era obligată.
Totodată, din probe a rezultat şi faptul că staţia CF Subcetate nu deţinea autorizaţie de funcţionare şi nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcţionând ilegal.
Dosarul a fost trimis la Judecătoria Haţeg.