Craiova, paralizată de şantiere. Mersul pe jos, mai eficient decât cu maşina: în ce stadiu sunt lucrările de modernizare
Lăsaţi maşinile acasă, dacă vă grăbiţi! La Craiova, centura de sud, care ar trebui să le permită celor care nu au treabă în oraş să ocolească traficul, e departe de a fi gata, deşi mai sunt trei luni până ar trebui să fie inaugurată. Mai mult, pe două dintre cele mai importante intrări în oraş au început lucrări de modernizare. Un experiment Observator arată că mersul pe jos e cea mai rapidă variantă.
De Cristina Oprea la 17.05.2023, 07:58Nici cameramanul Observator nu crede că e posibil să ajungi mai repede pe jos decât cu maşina, dintr-o staţie în alta. "Cine ajunge mai repede? Eu, pe jos sau colegul meu, cu maşina. Haideţi să vedem!", spune Cristina Oprea, reporter Observator. "Mă apropii de staţia de autobuz, sunt la circa 50 de metri. Colegul meu este undeva în spate", mai spune Cristina. "Aşa cum am bănuit, ajung, iată, înaintea colegului meu în următoarea staţie de autobuz. Haideţi să vedem cât durează până când mă prinde din urmă", îşi încheie Cristina experimentul.
Firma care lucrează la centură a primit deja un aviz negativ din partea CNAIR și riscă să rămână fără contract
Un minut mai târziu, ajunge în staţie şi colegul nostru. Omul a întrecut maşina. Diferenţa ar fi mult mai mare dacă am fi făcut experimentul la ora 8, sau la ora 16, când aproape 4.000 de oameni schimbă tura în uzina de maşini. Nu suntem într-o parcare, suntem pe Drumul European 70, care leagă Craiova de Caracal și, mai departe de Alexandria. Undeva acolo este uzina de maşini. 2000 de oameni intră în schimb, 2000 de oameni ies din tură. Calvarul e şi mai mare de când drumul e în lucru. Se lucrează la reţeaua de canalizare, se înlocuiesc şinele de tramvai.
În şantier găsim şi principalul drum care vine de la Bucureşti - intrarea dinspre drumul expres este un coşmar pentru şoferi indiferent de oră. Se fac modernizări, se reabilitează un pasaj. Imaginea e cu atât mai dezolantă cu cât centura de sud, cea care ar putea prelua mare parte din fluxul de mașini, e departe de a fi gata. Contractul semnat de compania de drumuri cu constructorul italian prevede ca termen de execuție luna august. "La acest moment, procentul fizic de realizare a lucrărilor este de 15%", a declarat Cristi Tudor, DRDP Craiova. Firma care lucrează la centură a primit deja un aviz negativ din partea CNAIR și riscă să rămână fără contract. Până una-alta, constructorul a cerut extinderea termenului de predare a lucrărilor și așteaptă o decizie din partea CNAIR.