Elevul care şi-a înjunghiat profesoara, arestat pentru 30 de zile. Procurori: A făcut planuri şi s-a interesat ce pedeapsă poate primi
Elevul care şi-a înjunghiat profesoara de japoneză în timpul orei de curs a fost arestat pentru 30 de zile. Anchetatorii au stabilit că tânărul şi-a premeditat fapta. Adolescentul chiar le-ar fi declarat că a simţit o nevoie inexplicabilă de a omorî un om.
De Redactia Observator la 06.04.2023, 17:05Elevul de 16 ani care şi-a rănit profesoara de japoneză în timpul orei cu un cuţit a fost arestat pentru 30 de zile. Potrivit unor surse, tânărul ar fi declarat că s-a gândit să comită o crimă pentru că era deseori lăudat şi considera că nu merită acest lucru.
Adolescentul a fost reţinut iniţial pentru 24 de ore, pentru comiterea infracţiunilor de tentativă de omor calificat, port sau folosire fără drept de obiecte periculoase şi tulburare a ordinii şi liniştii publice.
Incidentul s-a produs miercuri, după ce profesoara de limbă japoneză a anunţat pe neaşteptate un test. Când a ajuns în dreptul băncii unui elev, acesta a scos un cuţit din rucsac şi a atacat-o în zona gâtului. Profesoara a fost transportată la spital pentru a i se acorda îngrijiri medicale.
Ce spun anchetatorii
Anchetatorii susţin că elevul a premeditat atacul şi a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze.
"La data de 05.04.2023, în jurul orei 12,30, în timp ce persoana vătămată, în vârstă de 26 de ani, profesoară la un liceu din municipiul Bucureşti, începuse ora de predare la clasa a X-a şi împărţea foile cu teste către elevi, în momentul în care a ajuns la banca inculpatului, acesta din urmă a lovit-o cu un cuţit în gât, provocându-i o plagă înjunghiată în regiunea cervicală anterioară. Inculpatul a premeditat săvârşirea faptei prin aceea că s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit. Din modul în care a acţionat, lovind victima cu o armă cu potenţial letal într-o zonă vitală, rezultă că inculpatul a acceptat că acţiunile sale pot duce la decesul victimei, care nu s-a produs din hazard", spun procurorii.
Parchetul precizează că elevul a purtat şi folosit un cuţit într-o instituţie de învăţământ, iar prin violenţele exercitate asupra profesoarei în faţa colegilor de clasă a tulburat ordinea şi liniştea publică, provocând sentimente de teamă, indignare şi insecuritate
Tânărul a spus că a simţit nevoia inexplicabilă să omoare
Atacul a avut loc la un colegiu de top din Capitală, unde cea mai mică medie de admitere a fost 9,23. Dascălul debutant, cu doar doi ani de experienţă în învăţământ, a ajuns de urgenţă la spital. Din fericire, rănile nu îi pun viaţa în pericol. Potrivit unor surse, în faţa anchetatorilor, elevul a făcut mărturisiri cutremurătoare. A spus că a simţit nevoia inexplicabilă să omoare. Poliţiştii au cerut imediat o expertiză psihiatrică. Apropiaţii spun că tânărul era pasionat de animaţii japoneze extrem de violente, care ar fi putut duce la porniri agresive.
Dan Antonescu, criminalist: Putem vorbi de un cumul de factori, de o neglijenţă, ca să o numesc frumos, în primul rând din partea familiei, a părinţilor, care trebuiau să sesizeze o anomalie în comportamentul acestui băiat.
Cazul readuce în discuţie problema violenţei în şcoli. Ministerul Educaţiei a făcut o listă cu obiecte interzise. Degeaba însă. Nimeni nu poate controla elevii.
Mamă: Au fost părinţii împotriva verificărilor pentru droguri, dar pentru un cuţit? Normal ar fi, da, să fie controlaţi, dar părinţii nu vor.
Dan Antonescu, criminalist: Nu ai cum să-i verifici în ghiozdane, rucsacuri, pentru că ei pot considera chestia asta un gest jignitor.