Furtuna a afectat circulaţia trenurilor în vestul ţării. Vântul și crengile au rupt cablurile electrice și au blocat calea ferată
Furtuna din noaptea de sâmbătă spre duminică a afectat traficul feroviar. Vântul puternic și crengile rupte au rupt cablurile electrice și au blocat calea ferată. Câteva trenuri au fost oprite pe traseu.
De Redactia Observator la 18.08.2024, 10:49Potrivit CFR, Echipele de intervenție au acționat pe intervalul de stații Radna - Vărădia pentru „refacerea geometriei liniei de contact, îndepartarea mai multor crengi și înlocuirea de console, intervenții necesare pentru repunerea sub tensiune a firului de contact”.
Trenurile au fost oprite temporar, în intervalul orar 19.00 - 21.12, pentru a facilita accesul personalului feroviar cu drezina pantograf, remedierea deranjamentului și repunerea sub tensiune a liniei de contact.
Cursele afectate de furtună
Oficialii CFR Călători informează, la rândul lor, că ”primele probleme au fost înregistrate în cursul nopţii din 17/18.08.2024 atunci când vegetaţia prezentă în gabaritul liniei a avariat pantograful locomotivei ce remorca trenul IR 1765 cu circulaţie în relaţia Timişoara Nord-Cluj Napoca-Iaşi, tren care se află în circulaţie cu o întârziere de 75 minute faţă de graficul de circulaţie”.
Şi alte trenuri de călători circula cu întârzieri faţă de grafic, în urma avariilor provocate de vijelie pe calea ferată.
Trenul IR 1922 care circulă pe ruta Arad-Craiova-Bucureşti Nord-Constanţa-Mangalia a acumulat o întârziere de 255 de minute, dintre care 167 de minute pe fondul problemelor existente pe sectorul afectat de furtună, la care se adaugă alte zeci de minute întârziere cauzată de încadrarea trenului în graficul de circulaţie, dar şi de restricţiile de viteză existente.
”În prezent trenul IC 522 staţionează în staţia Radna de la ora 8:10, iar trenul IR 1763 în staţia Vărădia de la ora 6:31”, precizează CFR Călători.