În ce stadiu se află lucrările la magistrala 6, spre Aeroportul Otopeni. Valoarea proiectului depăşeşte 1,2 miliarde de lei
Lucrările la noua magistrală de metrou spre Aeroportul Otopeni avansează. Până acum s-au deschis şantiere la 6 din cele 12 staţii noi. Din vară, muncitorii vor intra şi în subteran. Potrivit contractului, linia denumită M6 va deveni funcţională începând cu 2027.
De Andreea Milea la 09.04.2024, 19:40Lucrările la metroul cu care bucureştenii vor putea să ajungă din centru până la aeroport în 30 de minute au început anul trecut şi vor dura încă 3 ani ani.
"Noua magistrala M6 se va lega de Magistrala 4, de aici de la staţia 1 mai şi va extinde reţeaua actuală cu încă 14 km. În acest fel oamenii vor putea ajunge cu metrou de la Gara de Nord si Aeroportul Otopeni", transmite Andreea Milea, reporter Observator. .
În total, se construiesc de la zero 12 staţii. Pe această magistrală vor circula trenuri noi iar capacitatea de transport va fi de 50.000 de călători pe oră.
Localnic: Trebuie prelungire pentru uşurarea circulaţiei de suprafaţă. Dacă s-ar putea face şi zona metropolitană, ar fi ideal.
"Primele 6 staţii sunt deja în execuţie. Muncitorii lucrează acum la suprafaţă iar in luna august vor incepe săpăturile pentru a intra in subteran", transmite Andreea Milea, reporter Observator.
Una dintre stațiile aflate deja în lucru este Piața Montreal. Șantierul a început aici în decembrie. Până acum s-au făcut măsurători topografice şi a fost demolată placa structurii subterane. În unele zone a fost nevoie chiar de relocarea utilităţilor.
Localnic: M4 mi se pare că este o magistrală destul de invechită si faptul că se va construi o altă magistrală va aduce imbunătăţiri. Poti să ajungi usor de la gară la aeroport. E mai lejer.
Valoarea lucrărilor depăşeşte 1,2 miliarde de lei, fără TVA, bani europeni şi de la bugetul de stat. În paralel, linia M4 de metrou va fi prelungită cu încă 15 staţii între Gara de Nord şi Gara Progresul iar linia M2 va ajunge până în comuna Berceni, promit autorităţile.