Anchetatorii au trei ipoteze pentru accidentul cu 10 morţi din Ialomiţa
Avem prima ipoteză despre accidentul din Ialomiţa în care zece oameni au murit: neatenţia la volan. Potrivit raportului medico-legal, neoficial, şoferul de tir a murit din cauza leziunilor provocate de impact şi nu în urma unui infarct.
De Redactia Observator la 07.10.2019, 20:08Avem prima ipoteză despre accidentul din Ialomiţa în care zece oameni au murit: neatenţia la volan. Potrivit raportului medico-legal, neoficial, şoferul de tir a murit din cauza leziunilor provocate de impact şi nu în urma unui infarct. Apar şi primele veşti bune: cele şapte victime care au supravieţuit au trecut de pragul critic şi au fost stabilizate de medici. Şase dintre ele sunt în Bucureşti şi au avut astăzi parte de vizita ministrului Sănătăţii. Între timp, astăzi a fost prima înmormântare. O femeie care mâine ar fi împlinit 50 de ani. Cu totul, 15 copii au rămas orfani. Iar directorul companiei de asigurări, care va trebui să despăgubească, are o singură grijă: să nu cumva să-i îmbogăţească pe cei care au avut de suferit.
Dan Odobescu, director firmă de asigurări: Se poate întâmpla ca să se plătească cheltuielile de înmormântare şi atât. Nu ştiu
Un carnagiu care a lăsat în urmă zece morţi, 15 copii orfani şi şapte femei care se luptă pentru viaţă. Grav rănite, supravieţuitoarele sunt internate în Capitală şi, în prezent, au fost stabilizate. Ministrul Sănătăţii a vorbit astăzi cu două dintre ele.
Sorina Pintea, ministrul Sănătăţii: Le-am întrebat pe amândouă dacă îşi aduc aminte de moment, au spus că a fost oribil, doar atât şi nimic mai mult. Rămân în continuare la terapie intensivă, dar e important că respiră singure, sunt detubate
Astăzi a fost prima înmormântare. Viorica Moise a fost dusă pe ultimul drum la 50 de ani fără o zi. Era mama a doi copii. În ziua tragediei, abia plecase din Munteni, alături de mai mulţi colegi care lucrau împreună în Bucureşti.
Alte nouă vieţi s-au frânt în cel mai grav accident din ultimii cinci ani. Cei doi şoferi şi şapte mame. Rămaşi orfani, copiii lor au acum nevoie de o mână de ajutor. Autotrenul care ar fi provocat accidentul era asigurat, cu poliţă valabilă.
Dan Odobescu, director firmă de asigurări: Când se va stabili o vinovăţie, poate că nu se vor plăti niciun fel de despăgubiri. Nu se pot câştiga bani din întâmplări de genul ăsta să devină cineva milionar
Legea spune clar: indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabileşte, pentru accidente, la un nivel de peste şase milioane de euro.
Dan Odobescu, director firmă de asigurări: Nu se ştie cine e de vină. Ştiţi când se va şti? Când va stabili o Instanţă. Familiilor pot să le revină şi zero lei. Nu ştiu nici despre ce accident vorbiţi, nu ştiu nimic
Surse din anchetă susţin că şoferul autotrenului care a intrat în microbuz a respectat timpii de odihnă. Chiar cu câteva zeci de minute înaintea accidentului a stat pe loc două ore şi 44 de minute.
Neoficial, cauza morţii arată că bărbatul a făcut stop cardiorespirator în urma leziunilor din impact. Raportul nu este final. Iar prima cauză pe lista anchetatorilor este neatenţia la volan.
Alte două variante sunt luate în calcul când vorbim despre producerea acestei tragedii, este vorba despre o posibilă defecţiune tehnică sau despre o problemă medicală care l-ar fi putut face pe şofer să piardă controlul volanului.
Poliţia, Parchetul, Inspectoratul Teritorial de Muncă şi Companiile de Asigurări fac acum anchete. Accidentul din Ialomiţa este cel mai grav, după cel din Muntenegru, din 2012, în care au fost implicaţi români. Atunci, 19 oameni au murit şi 28 au fost grav răniţi după ce un autobuz a căzut într-o râpă de 70 de metri.