Lada şi Aro, din nou pe străzi. Maşinile epocii comuniste, expuse în Capitală. Una dintre ele i-a aparţinut lui Ceauşescu
Maşinile-vedetă ale epocii comuniste, de la Lada până la Aro pot fi admirate în acest sfârşit de săptămână pe esplanada Operei Naționale din București. Autoturismele nu au cutie automată sau aer condiţionat, dar să nu uităm că la vremea lor făceau furori pe stradă.
De Redactia Observator la 08.10.2023, 11:38Așa arătau mașinile înainte de Revoluția din 89. Doar privindu-le tinerii pot face o incursiune în timp și în istorie.
Șerban Cornaciu Organizator Retromobil Club România: Este perioada de democratizare a automobilului care începe în 1963 cu importurile private Wartburg, Trabant, Fiat, Opel, Renault în 1972 importurile sunt oprite definitiv și atunci România rămâne cu mărcile pe care le cunoaștem tradițional: Aro, Dacia și Oltcit.
La expoziţie poate fi văzută şi una din maşinile oficiale ale lui Ceauşescu
Claudiu Crăciunică Reporter Observator: Acesta este un Aro 304, a fost mașină prezidențială între anii 1980 și 1986. Au fost doar 4 unități fabricate la Câmpulung, comandă specială a lui Nicolae Ceaușescu. Două dintre ele au plecat la export: una în Republica Democrată Germană și cealaltă în Republica Populară Bulgară. La interior mașina are tapițerie din piele, are un sistem de climatizare, astfel că aleșii statului să nu sufere de frig. Mașina nu avea aer condiționat. Cel mai important, are o trapă specială luată de la Mercedes, astfel încăt aleșii statului să poată fi ovaționați de public.
- Cocktail complet! Tânăr din Constanţa, prins când conducea o maşină beat, drogat şi fără permis
- The Observer: Atacul devastator al Hamas va rămâne în amintire ca un eşec usturător al serviciilor de...
- Incendiul din Bârlad, provocat de o femeie care dăduse foc unor haine în scară. Zeci de oameni au fost evacuaţi
Mașina aparține unui medic originar din Câmpulung Muscel, colecționar de automobile ARO.
Nostalgicii pot admira maşini chiar din anii '70
Cătălin Copăescu Medic Chirurg și Membru: Acest exemplar, inițial prototip, care a rămas în fabrică și a circulat cu număr de probe până în anul 1973 a fost destinat Ministerului Forțelor Armate. Iar în momentul în care noi am identificat-o, avea componentele originale și sub vopseaua kaki era această culoare portocalie.
Femeie: Bunicul meu avea un Aro și am fost foarte încântată toată copilăria de acea mașină.
Mașinile vor fi expuse și astăzi în fața operei naționale, iar intrarea este liberă.