Mii de locuri de muncă ar putea fi create la Craiova, odată cu producţia noului Ford full electric
Prima maşină complet electrică va fi fabricată în România în mai puţin de 3 ani de zile. Va fi produsă la fabrica Ford din Craiova, în urma unei investiţii de 300 de milioane de euro.
De Laurenţiu Rădulescu la 28.04.2021, 20:30- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
Momentul este unul crucial pentru industria auto românească, cred specialiştii, care susţin că pandemia este cea care a accelerat trecerea de la producţia motoarelor clasice către cele ,,verzi", care nu poluează. În aproape doi ani vehiculul comercial uşor va ieşi pe porţile uzinei. Într-o primă fază, autoturismul va avea o motorizare standard.
Ana Maria Timiş, Ford Craiova: Producţia acestui nou vehicul comercial începe din 2023, urmând ca de anul următor, din 2024, acesta să vină şi într-o versiune full electric.
Stuart Rowley, Presedintele Ford Europa: Am anunţat că până la mijlocul anului 2026, toată gama noastră de autovehicule va fi capabilă de 0 emisii. Plug In Hybrid sau electric, şi până în 2030, 100% din vânzările de autovehoicule vor fi reprezentate de vehicule electrice, pe baterie.
Pentru România, producerea noului autoturism vine în urma unei investiţii uriaşe, după doi ani în care pandemia a lovit industria auto.
Adrian Mitrea, specialist auto: Suma de bani este importantă. 300 de milioane de euro, dar şi faptul că nişte maşini cu mare potenţial de vânzare vor fi făcute la Craiova şi vor securiza investiţii viitoare acolo, locuri de muncă. Este o gură de oxigen pentru economia românească.
Peste 30 de mii de metri pătraţi vor fi complet electrificaţi iar noi linii de asamblare pentru noul autovehicul vor fi montate aici. România va deveni astfel a treia ţară în care producătorul auto va asambla maşini electrice, după Turcia şi Germania.
Adrian Negrescu, economist Ford: Este o investiţie semnificativă care arată că economia românească are potenţial de dezvoltare. Poate merge pe zona asta de tehnologii noi. O investiţie de 300 de milioane de euro atrage după sine câteva mii de locuri de muncă.
Preţul unei maşini electrice poate fi acoperit parţial de un ecobonus oferit de Guvern
La fabrica din Craiova a producătorului auto lucrează momentan 6 mii de angajaţi şi peste 600 de roboţi care ajută la vopsirea şi ştanţarea modelelor fabricate. Ponderea mașinilor hibrid ar putea atinge 32% din totalul producției auto din România, în 2025. Firme de curierat şi distribuţie de la noi au început deja înlocuirea flotelor auto alimentate cu combustibil.
Adrian Mitrea, specialist auto: O maşină de curierat electrică este visul, de fapt, al oricărui curier. Nu are nevoie de o autonomie prea mare. 150, 200 de kilometri este suficient pentru a-şi face treaba într-o zi.
În România preţul unei maşini electrice poate fi acoperit parţial prin acel ecobonus de 45 de mii de lei oferit de Guvern. Se mai poate adăuga şi tichetul luat pentru maşina veche pe care o înstrăinaţi, astfel încât puteţi depăşi suma de 52.000 de lei.
În ultimii doi ani numărul autoturismelor electrice înmatriculate în România a crescut cu aproape 90%. Pe străzile din România circulă acum peste 9.000 de astfel de maşini nepoluante.