40 de morţi, anul acesta, pe cel mai periculos drum din România
Trei oameni au murit, seara trecută, pe cea mai periculoasă şosea din ţară. Pe Drumul European 85, în apropiere de Mihăileşti, o familie nevinovată a fost spulberată. Un tânăr şi fiica sa de nici trei ani au fost ucişi pe loc. Şoferul vinovat nu a avut nici el vreo şansă.
De Redactia Observator la 02.09.2019, 20:32Trei oameni au murit, seara trecută, pe cea mai periculoasă şosea din ţară. Pe Drumul European 85, în apropiere de Mihăileşti, o familie nevinovată a fost spulberată. Un tânăr şi fiica sa de nici trei ani au fost ucişi pe loc. Şoferul vinovat nu a avut nici el vreo şansă. Drumul European are încă o bandă pe sens, iar şoferii se îngrămădesc pe două coloane, la mica înţelegere. Autorităţile fac experimente rutiere în găsirea unor soluţii care să oprească tragediile.
A fost un impact de o violenţă extremă. În dreptul localităţii Mihăileşti, un şofer de 63 de ani a intrat inexplicabil pe contrasens. Nu a dat niciun semn că vrea să revină pe banda sa. A spulberat o primă maşină şi a acroşat-o şi pe a doua.
Un martor spune că "am încercat să extragem victimele din maşină. Am scos-o pe soţia dânsului, am pus-o pe partea dreaptă a drumului".
Şoferul care a pierdut controlul autoturismului a murit pe loc. Soţia lui a fost dusă în stare gravă la spital, cu un elicopter SMURD.
La volanul maşinii lovite în plin, Adrian Pădureţ, un tânăr de 37 de ani, nu a avut nicio şansă. Odată cu el a murit şi fiica sa, de nici trei ani. A supravieţuit doar soţia bărbatului, care este însărcinată în 15 săptămâni.
Adriana Bunilă, purtător de cuvânt al Spitalului Judeţean Buzău: Pacienta se află internată pe secţia Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean Buzău pentru tratament şi îngrijiri medicale. La acest moment, starea pacientei este stabilă
109 accidente grave au avut loc pe Drumul European 85 doar de la începutul anului. 100 de persoane au fost rănite grav, iar 40 şi-au pierdut viaţa.
Paul Dobreanu, preşedintele Asociaţiei Construim România: Arhitectura acestui drum este una care păcăleşte şoferul. De fapt şi de drept acolo nu sunt două benzi pe sens, ci există, efectiv, o bandă de circulaţie pe sens şi un acostament
Însă în ceea ce pare a fi o bandă şi jumătate, şoferii se îngrămădesc pe două şiruri. În aceste condiţii, depăşirile se fac la distanţe foarte mici între maşini şi există permanent pericolul de impact. Soluţia CNAIR a fost să adauge o a doua bandă pe sens, însă numai pe porţiuni mici, unde să se poată face depăşiri.
Proiectul a fost implementat, până acum, pe o porţiune de 9 kilometri.
În Bacău, pe acelaşi Drum European, se lucrează la reasfaltare fără să se facă şi marcaje rutiere.
Un martor spune că "noaptea se circulă foarte greu şi este foarte periculos. Este un drum foarte frecventat şi foarte, foarte multe accidente avem aici".
Sorin Scarlat, director general CNAIR: Unde se fac covoare asfaltice trebuie să treacă aproximativ două săptămâni pentru a trasa marcaj. Dacă îl pune de acum, imediat după ce a turnat asfaltul, acel marcaj alb se îngălbeneşte
CNAIR anunţă că, dacă se va dovedi că sunt eficiente, benzile de depăşire vor fi extinse pe singurul drum care leagă Bucureşti de Moldova.