Ordonanţa "Trenuleţ" scoate trenurile de pe şine. Cursele anulate de CFR: sindicaliştii ameninţă cu proteste
Ordonanţa austerităţii scoate trenurile de pe şine. CFR anulează mai multe garnituri spre Braşov şi Constanţa şi ar putea fi doar începutul. Călătorii sunt indignaţi, iar sindicaliştii anunţă că vor începe proteste de amploare.
De Ingrid Tîrziu la 13.01.2025, 19:41Acestor nemulţumiri vechi se adaugă altele noi. Directorul CFR Călători vrea să eficientizeze activitatea companiei prin mai multe măsuri care duc la reducwerea numărului de trenuri. Traian Preoteasa le justifică prin modificările de ordin legislativ care au intrat în vigoare pe 1 ianuarie - adică ordonanţa austerităţii. Sunt şase rute anulate de CFR Călători. Patru dintre acestea Bucureşti Nord - Constanţa şi retur, celelalte două, Bucureşti Obor - Feteşti şi retur. Sindicaliştii dau vina pe lipsa angajărilor, dar şi pe lipsa plăţii orelor suplimentare, care sunt prevăzute acum în ordonanţa Trenuleţ.
Liderii de sindicat sunt revoltaţi şi anunţă proteste
"Directorul general Traian Preoteasa a dat o circulară în teritoriu ca fiecare regională să vină cu măsuri de eficientizare a activităţii, în care se menţionează inclusiv anulări de trenuri Regio. Din această cauză vom asista la mai puţine trenuri pe reţeaua feroviară românească, impact ce va avea consecinţe asupra mobilităţii oamenilor", a declarat Adrian Bărbulescu, editor "Club Feroviar". La cererea Observator, CFR Călători a anunţat că va reduce numărul trenurilor pe mai mult rute, inclusiv Bucureşti - Braşov. Vorbim de cel puţin 17 garnituri, dar pasagerii nu vor avea de suferit, anunţă compania de stat.
Liderii de sindicat sunt revoltaţi şi anunţă proteste. "Ordonanţa 'Trenuleţul' care spune că interzice efectuarea de ore suplimentare cu plata acestora, dacă nu se compensează. La CFR Călători nu se poate compensa. Anul acesta se fac alte posturi libere şi iar se taie tot ce rămân posturi vacante prin pensionare", a declarat Rodrigo Maxim, lider de sindicat. Dăm cu spatele şi în privinţa infrastructurii. În 30 de ani au fost modernizaţi 600 de kilometri de cale ferată şi doar opt au fost construiţi de la zero.