Raport ROMATSA: Adrian Iovan a pilotat 30 de minute fără comunicare!
Avionul pilotat de Adrian Iovan, care s-a prăbuşit în munţii Apuseni, a zburat fără comunicare cu turnul de control aproape 30 de minute.
De Redactia Observator la 05.02.2014, 17:45La ieşirea din Sibiu, pilotul ar fi trebuit să schimbe frecvenţa pentru serviciul de informare aeriană alocată acelei zone, pentru a menţine comunicarea cu serviciul de informare aeriană, numai că staţia aeronavei nu putea recepţiona decât o anumită frecvenţă care în acea zonă nu putea fi recepţionată de serviciul de informare.
La ieşirea din zona Sibiu, Iovan a cerut turnului de control să coboare, din cauza givrajului.
PIL: RFT111 de la Băneasa la Oradea şi dorim să părăsim nivel 110 din cauza givrajului, coborâm la 8000 de picioare după 1007.
FIC: RFT111 am înţeles că o să coborâţi de la nivel 110 la 80 şi mai departe nu v-am înţeles, vă auziţi cu întreruperi.
CTA EXE: RFT111 se aprobă ieşirea din zonă, în continuarea monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare pe 136.575 sau 136.225
RFT111: 136.575
CTA EXE: Afirmativ
RFT111: Şi cealaltă?
CTA EXE: 136.225
RFT111: N-avem noi cu 136 la staţiile astea. Rămânem cu 129,4
CTA EXE: Confirm, monitorizaţi 129,4. Zbor plăcut!
După ce a încercat să contacteze fără succes frecvenţa pe care o putea selecta la staţia radio a avionului, adică 129.4, Adrian Iovan cere o altă frecvenţă de contact.
RFT111: Sibiu, 111 din nou cu dumneavoastră. Cât are Bucureşti în zona asta, Bucureşti radar, ca 129,4. Suntem prea jos şi nu ne aude.
CTA EXE: Puteţi urca mai sus?
RFT111: Încercăm, dar nu prea putem.
Pilotul primeşte o altă frecvenţă pe care o contactează la ora 15.18, dar nu o poate recepţiona. Adrian Iovan a zburat astfel, aproape o jumătate de oră fără să primească instrucţiuni de la serviciul de informare aeriană.