Răsturnare de situație în cazul accidentului cu 5 morți de pe A1. Dezvăluirea făcută de un martor despre clipele de dinainte de impact
Apar noi informaţii despre tragedia care a avut loc ieri, pe Autostrada Bucureşti-Piteşti. Cei cinci muncitori care au pierit striviţi între două TIR-uri lucrau la un proiect care urma să revoluționeze industria aeronautică din țara noastră. Iar un martor dă peste cap ipotezele anchetatorilor. Între timp, familiile victimelor se pregătesc de înmormântare.
De Bogdan Dinu la 20.09.2023, 19:28Noi detalii ies la iveală după mărturiile martorilor. Un șofer care circula pe sensul opus povestește că șoferul care se afla la volanul primului TIR coborâse din cabină pentru nevoile fiziologice.
Martor: Erau în coloană și începuseră să plece din coloană. Primii care au plecat erau deja departe și până se dă drumul la coloană durează...
În momentul impactului, bărbatul se pregătea să revină la volan.
Martor: El nu a apucat nici să urce, dar nici să îl prindă în fața camionului.
- "Nu pot să zic nimic. Sunt terminat". Dezastrul de pe A1 a îndoliat cinci familii din Argeș. Un al șasea muncitor...
- ANIMAŢIE. Cinci muncitori au murit striviţi de un TIR pe A1. Prima explicaţie a şoferului vinovat
- Imaginile catastrofei de pe A1: Mașina era atât de deformată, încât polițiștii nu au putut număra victimele
- Accidentul cu cinci morți de pe A1 a fost filmat. Momentul în care microbuzul este strivit între TIR-uri a fost...
A scăpat cu răni uşoare. Dar a provocat un dezastru: o dubă a fost strivită şi cinci oameni au murit. Anchetatorii au reuşit să identifice abia după patru ore câte victime sunt. Astfel de "dopuri în trafic" se formează frecvent pe acea porțiune de autostradă, mai ales la ore de vârf.
Bogdan Dinu, reporter Observator: Cu cât ne apropiem mai mult de Capitală, cu atât traficul pe autostradă se aglomerează din ce în ce mai tare, mai ales la orele dimineții. Din loc în loc se formează coloane de mașini, dar și de TIR-uri.
Anchetatorii au încă puține detalii despre accidentul cu 5 morți de pe A1
Unele surse spun că șoferul celui de-al doilea TIR ar fi condus cu aproximativ 70 de kilometri pe oră, în momentul în care a intrat în plin în coloana de mașini.
Sorin Ene, expert conducere defensivă: Conducătorul auto nu era atent la trafic, pentru că nu am văzut nicio intenție de a evita sau de a frâna. În condițiile în care conducătorul autoturismului ținea o distanță mai mare față de TIR, față de mașina din față, cu siguranță eu cred că ar fi avut șanse la viață toți ocupanții din autoutilitară.
Martor: La viteza cu care a venit, pe primul (n.r. primul șofer) nici măcar nu l-a simțit. El nu a avut nicio reacție nici acolo.
Experții vor interpreta tahografele celor două autotrenuri, pentru a afla dacă șoferii au respectat sau nu timpii. Între timp, rudele îi plâng pe cei dispăruți în accident.
Şoferul dubei strivite între autotrenuri urma să se căsătorească
Apropiații se pregătesc acum de înmormântare.
Mătușa șoferului mort: Era ajutorul nostru, bucuria noastră... Era totul pentru noi. L-a sunat șeful seara că trebuie să meargă la București și a plecat dimineață.
Potrivit unor surse din anchetă, cei cinci muncitori luau parte la un proiect care urma să revoluționeze industria aeronautică din țara noastră. Urmau să instaleze primul simulator complet de zbor din România, care reproduce interiorul unei aeronave Airbus A320.