Reacţia MAE în cazul turistului refuzat de o unitate de cazare din Olanda, cu replica "Hotelul nu mai primește români". Proprietarul e de negăsit
Ministerul Afacerilor Externe anunţă, marţi seară, că a făcut demersuri în cazul românului care nu a fost primit la o unitate de cazare din Olanda şi a luat legătura cu primăria din localitatea respectivă. Municipalitatea a precizat că nu tolerează discriminarea şi nu a cerut niciodată ca turiştii români să nu fie cazaţi. Totodată, autorităţile din Olanda au precizat că nu au reuşit deocamdată să dea de proprietarul pensiunii reclamate, cazul fiind cercetat de autorităţile competente.
De Redactia Observator la 04.04.2023, 22:03MAE anunţă, marţi seară, că a făcut demersuri pentru a afla informaţii despre situaţia turistului român care a fost refuzat de o unitate de cazare din Olanda.
Reacţia MAE în cazul turistului român refuzat de unitatea de cazare, în Olanda
”Ambasada României la Haga a iniţiat demersuri oficiale, în regim de urgenţă, pe lângă primăria din Tilburg şi pe lângă unitatea de cazare care ar fi anulat rezervarea cetăţeanului român, pentru a obţine informaţii suplimentare şi clarificări cu privire la situaţia semnalată. MAE precizează că, potrivit informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al Primăriei din Tilburg le-a comunicat telefonic reprezentanţilor ambasadei, la data de 4 aprilie 2023, nu a existat niciodată un acord de refuzare a cazării pentru cetăţenii români şi că discriminarea nu este sub nicio formă tolerată în Tilburg”, a transmis MAE.
De asemenea, reprezentanţii misiunii diplomatice au contactat cetăţeanul român în cauză, pentru a îl informa despre demersurile întreprinse în acest caz, pentru clarificarea situaţiei, respectiv pentru asigurarea respectării drepturilor sale.
- "Hotelul nostru nu mai primește români". Cazul revoltător al bărbatului căruia i-a fost anulată rezervarea din...
- Cât cheltuie un turist străin pe o vacanţă în România. Capitala, printre destinaţiile preferate
- O turistă daneză a vrut să ajungă la Braşov, dar s-a rătăcit în beznă. Unde au găsit-o jandarmii
Proprietarul unităţii de cazare, de negăsit
”Persoana în cauză a precizat că a identificat alt loc de cazare, şi-a încheiat sejurul în Regatul Ţărilor de Jos şi a depus o sesizare la instituţia cu competenţe în combaterea discriminării, fără a adresa solicitări de asistenţă din partea misiunii diplomatice române. Cazul semnalat este, la acest moment, investigat de Primăria din Tilburg şi de Organizaţia pentru anti-discriminare. De asemenea, conform informaţiilor pe care purtătorul de cuvânt al Primăriei Tilburg le-a transmis Ambasadei României la Haga, autorităţile competente din Tilburg nu au reuşit, până la acest moment, să îl contacteze pe proprietarul sau pe administratorul unităţii de cazare oferite spre închiriere”, a mai precizat instituţia.
MAE informează că Ambasada României la Haga menţine în atenţie acest caz şi este pregătită să acorde asistenţă consulară cetăţeanului român, conform competenţelor legale. ”MAE român manifestă toleranţă zero şi va acţiona permanent prompt şi ferm oricând vor apărea date cu privire la eventuale cazuri de discriminare la care ar fi supuşi cetăţeni români”, mai precizează ministerul.
Mesajul primit de turistul român
Românul, al cărui caz a devenit de notorietate după ce i-a fost refuzată cazarea la un hotel din Tilburg, Olanda, din cauza naţionalităţii sale, susţine că a primit un mesaj din partea platformei de rezervări prin care Booking anunţă că a renunţat la colaborarea cu acel hotel. De altfel, unitatea de cazare nu mai poate fi găsită la o căutare pe platforma utilizată pe scară largă pentru rezervări în domeniul ospitalităţii.
Unitatea i-a transmis turistului că, în baza unei înţelegeri cu administraţia oraşului, hotelul nu îl poate primi. Românul a fost contactat de către un consilier local din Tilburg care i-a spus că a cerut puncte de vedere cu privire la acest caz, politicianul olandez admiţând că problema este ”mai amplă”.