Românii, locul trei în topul mondial al consumatorilor de bere. I-am depăşit chiar şi pe nemţi
Deşi la multe lucruri suntem pe ultimul loc în Europa, la consumul de bere suntem în top. I-am întrecut chiar şi pe nemţi. Asta arată un studiu recent, făcut de un mare producător de bere din Japonia şi publicat şi de BBC Science Magazine. Ţara noastră este clasată pe poziţia a treia în ierarhia globală a consumului de bere.
De Cristina Oprea la 24.05.2021, 17:03- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Într-adevăr, studiul despre care vorbim clasează ţara noastră pe podiumul iubitorilor şi consumatorilor de bere din întreaga lume. A fost realizat prin centralizarea datelor furnizate de asociațiile de berari din toată lumea și din statisticile oficiale. Potrivit studiului, doar cehii şi austriecii au băut mai multă bere decât românii, în 2020.
Românii, amatori de bere
Iată cum arată clasamentul:
1. Cehii au consumat nu mai puţin de 188,6 litri
2. În timp ce austriecii au băut 107,8 litri de bere.
3. Pe locul trei al consumatorilor de bere sunt românii cu 100,3 litri
4. Nemţii, în schimb au băut puţin sub 100 de litrii de bere, adică doar 99,0 litri
5. Polonezii au consumat doar 97,7 litri.
În coada clasamentului sunt însă britanicii cu 58 litri consumaţi, e drept că în Regatul Unit puburile au fost închise în majoritatea timpului.
Asociaţia Berarii României a analizat comportamentele de consum din anul pandemiei şi a ajuns la următoarele concluzii:
• românii au preferat ambalajele de unică folosință: sticlă nereturnabilă, plastic sau doză.
• Şi în ce priveşte tipul de bere românii şi-au schimbat preferinţele. Anul trecut mixurile de bere și berile aromatizate au fost preferate, iar vânzarea acestora a crescut cu 6%, în timp ce specialitățile de bere au fost mai puţin dorite, iar asta s-a văzut în scăderea cu 28% a vânzărilor.