Autorităţile vor să transforme şoselele din România în drumuri muzicale
Nu avem autostrăzi, dar vom avea drumuri muzicale. Pare o glumă, dar e un proiect pentru care mai marii din Transporturi au alocat deja aproape 30 de milioane de lei! Pe şoselele ţării vor răsuna pentru început două melodii "Drumurile noastre" şi "Ciocârlia".
De Valentin Stan la 31.01.2020, 20:02Nu avem autostrăzi, dar vom avea drumuri muzicale. Pare o glumă, dar e un proiect pentru care mai marii din Transporturi au alocat deja aproape 30 de milioane de lei! Pe şoselele ţării vor răsuna pentru început două melodii "Drumurile noastre" şi "Ciocârlia". Nu le poate auzi însă oricine, ci doar cei care respectă regulile. Şi nu e tot! Pe drumurile pline de gropi vor apărea şi roboţii!
Nu cred că Dan Spataru s-ar fi gândit vreodată că ar putea pune umărul la creşterea siguranţei rutiere în România. Îl va ajuta Compania de Drumuri, care vrea să răsplătească şoferii care merg cu viteza legală. În momentul în care maşina va trece peste noile marcaje, atunci se vor auzi notele muzicale.
Toate drumurile naţionale şi autostrăzile se vor transforma în şosele-pian. Este cel mai recent proiect al şefilor de la Drumuri, desprins din filmele SF. Concertul nu e însă pentru oricine, ci doar pentru şoferii disciplinaţi. Ceilalţi vor trebui să-şi astupe urechile.
Pavăl Florin, reprezentant CNAIR: Transformă hertzii prin rulajul cauciucului peste acel marcaj rezonator în sunete muzicale care se aud în interiorul maşinii. Vom discuta cu universităţile de muzică care se pretează pentru drum şi depinde dacă partitura se poate transforma în marcaj transversal
Şefii de la Drumuri au împrumutat ideea din Statele Unite şi Japonia. Doar că acolo nu există alte probleme pe drumuri.
Compania s-a gândit şi la cei care au alte gusturi muzicale. Ei vor fi dirijaţi în trafic de George Enescu.
Într-o ţară unde se construiesc autostrăzi la metru, propunerea li se pare cel puţin amuzantă specialiştilor din Transporturi.
Alin Şerbănescu, fost purtător de cuvânt CNAIR: Ştiţi vorba aia românească: Ţara arde şi baba se piaptănă. Practic, proiectele de autostrăzi trenează de luni bune, iar conducerea actuală vrea să construiască drumuri muzicale. În ceea ce priveşte muzica aleasă, eu zic că nu s-a orientat bine conducerea CNAIR pentru că, în general, pe drumuri se stă. Pe Valea Prahovei şi pe Valea Oltului să traseze nişte marcaje ca atunci când stai pe loc sau mergi cu 2-3 kilometri la oră să îţi interpreteze ori "Of, viaţa mea" ori "Dă mamă cu biciul în mine"
Lucian Diniţă, fost şef Direcţia Rutieră: Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns. Atunci când vom ajunge noi la stadiul de America, atunci poate da, deşi eu cred că în viaţa mea nu voi apuca
Şi nu sunt singurele planuri fanteziste. Dacă tot nu avem bariere la trecerile de cale ferată, mai marii de la drumuri s-au gândit la altceva: vor monta covoare pentru aderenţă. Şi nu e tot: locurile periculoase sau cele în care se lucrează vor fi semnalizate de roboţi.
"Viitorul" vine cu un preţ: 29 de milioane de lei vor costa drumurile muzicale şi roboţii!