Sucurile cu acid ar urma să aibă etichete cu imagini dure, asemănătoare celor de pe pachetele de ţigări
Sucurile cu acid ar putea avea etichete cu imagini şocante, asemănătoare cu cele de pe pachetele de ţigări. Asta ar reduce consumul de băuturi carbogazoase cu peste 36 de procente, arată un studiu făcut de un grup de cercetători care vrea să stopeze consumul de zahăr la nivel internaţional.
De Redactia Observator la 06.06.2018, 22:54- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Sucurile cu acid ar putea avea etichete cu imagini şocante, asemănătoare cu cele de pe pachetele de ţigări. Asta ar reduce consumul de băuturi carbogazoase cu peste 36 de procente, arată un studiu făcut de un grup de cercetători care vrea să stopeze consumul de zahăr la nivel internaţional.
Şase linguri de zahăr conţine un pahar de suc acidulat. Dacă ne gândim să consumăm o limonadă sau un pahar cu apă, cu siguranţă nu am pune atât de mult zahăr într-un pahar. Statisticile, însă, ne contrazic, un român consumă 70 de litri de suc carbogazos în fiecare an.
România este pe primul loc în Europa de Est la consumul de băuturi carbogazoase.
O etichetare cu imagini asemănătoare celor de pe pachetul de ţigări ar putea stopa fenomenul, spun specialiştii. Mai ales că riscurile pentru sănătate sunt majore: de la obezitate, diabet, până la probleme dentare grave.
Obiceiul de a lasa zaharul în gura, de a nu ne clăti, de a nu peria, duce la distrugerea smalţului, demineralizarea lui, şi implicit, carii, spun stomatologii.
Ideea vine din Australia, unde băuturile au deja o etichetare diferită faţă de alte produse. În România, deocamdată, există un proiect care a trecut de Senat, pentru accizarea băuturilor cu un conţinut ridicat de zahăr.
Costel Stanciu, preşedinte APC:
70 de bani per litru pentru bauturile racoritoare cu un continut 5-8 grame şi cu 1 leu per litru, cu continut mai mare de 8 grame pe 100 de ml. Din calcule reiese că preţul la raft cu 50%.
O campanie cu etichete care arată cât de nociv este zahărul din sucuri ar putea funcţiona eficient doar alături de o creştere substanţială a preţurilor de la rafturile din România, spun ONG-urile.