Sute de oameni fac voluntariat pentru ca DSP să facă faţă solicitărilor. Voluntar: „Și eu am avut nevoie de ajutor”
Peste zece mii de români au murit din cauza coronavirusului în România. Sunt mii de cazuri noi în fiecare zi. Asta înseamnă zeci de mii de apeluri la Direcţiile de Sănătate Publică din ţară. Copleşitor. Salvarea vine de la voluntari. Numai în Bucureşti sunt deja câteva sute de oameni care ajută. Asta am făcut şi noi. Observator a fost voluntar pentru o zi la DSP pentru a spune şi cealaltă parte a poveştii.
De Alexandra Marin la 22.11.2020, 20:51- Observator a fost voluntar pentru o zi la DSP pentru a spune şi cealaltă parte a poveştii
- Pentru a şti să răspundă tuturor întrebărilor, voluntarii sunt instruiţi înainte de a prelua apelurile
- Tot cu ajutorul unor voluntari s-a schimbat şi sistemul de înregistrare
Aţi sunat la DSP Bucureşti. Sunt Alexandra Marin, voluntar. Cu ce vă pot ajuta?
Aşa se prezintă în fiecare zi zeci de persoane. Studenţi, pensionari, corporatişti, arhitecţi, manageri sau medici, cu toţii au decis să ajute personalul DSP, depăşit complet de numărul de solicitări. Am vrut şi noi să ajutăm. Preţ de câteva ore, am răspuns la întrebările oamenilor de acasă.
În mod normal, un voluntar răspunde la telefoane timp de trei ore, dar prea puţini se ridică să plece acasă când se termină tura, mai ales în zile în care telefonul DSP Bucureşti sună chiar şi de 9000 de ori.
Alexandra Marin, reporter Observator: „La revedere!” Aici se încheie tura mea de voluntar şi ce vă pot spune e că dincolo de cifrele zilnice, adevărata amploare a situaţie se poate vedea aici, în call-center. Odată ce las receptorul jos, imediat primesc un alt apel, fiecare cu o situaţie complet diferită.
Pentru a şti să răspundă tuturor întrebărilor, voluntarii sunt instruiţi înainte de a prelua apelurile.
Diana Voicu, coordonator: Nu păstrăm niciodată datele persoanle.
Diana e trainer. Prin mâinile ei au trecut deja 300 de oameni care şi-au donat timpul pentru a-i ajuta pe alţii.
Reporter: Voluntarii de aici, câtor telefoane au răspuns?
Diana Voicu, coordonator: Ne apropiem de apelul cu numărul 14.500. În cât timp? Azi e a 20-a zi.
Angela este unul dintre voluntari. Dar nu chiar orice fel de voluntar. Ea însăşi a trecut deja prin boală şi ştie foarte bine cât de important e ca pacientul să aibă cu cine vorbi la DSP.
Angela - voluntar: Vin de la 8 la 10 seara, după program. Până acum am reuşit să vin de două ori pe săptămână. Acum vin în weekend. Încerc de fiecare dată când sunt liberă să fiu de ajutor, exact cum şi eu am avut nevoie de ajutor.
Fără oameni ca Angela, situaţia ar fi fost imposibil de gestionat, spune şefa DSP.
Oana Nicolescu - director DSP Bucureşti: În momentul de faţă putem spune că reuşim să răspundem tuturor solicitărilor. Cunosc nemulţumirile oamenilor din trecut, tocmai de aceea am considerat că e nevoie ca numărul celor din call-center să fie suplimentat.
Primul care s-a anunţat voluntar a fost Marian. Peste 500 de oameni i-au urmat exemplul deja.
Marian Rădună - iniţiator proiect: În momentul în care am făcut call-ul, în 24 de ore s-au înscris 80 de oameni.
Tot cu ajutorul unor voluntari s-a schimbat şi sistemul de înregistrare. Dacă înainte, toate anchetele epidemiologice se făceau cu pixul şi foaia, acum informaţiile se centralizează într-un soft făcut tot de voluntari. STS a pus la dispoziţie telefoanele şi echipamentul necesar. DSP răspunde apelurilor în fiecare zi, de la ora 8 şi până la ora 22.