ULTIMELE DETALII despre starea pilotului care s-a catapultat din MIG-ul prăbuşit la Nazarcea au fost oferite de ministrul Apărării
Ministrul Apărării, Gabriel Beniamin Leş, s-a întâlnit cu pilotul rănit în urma prăbuşirii unui avion MiG 21 LanceR, în zona bazei aeriene de la Mihail Kogălniceanu, în momentul în care militarul era urcat într-un avion pentru a fi adus la un spital din Bucureşti. Ministrul a spus că incidentul este unul regretabil.
De Redactia Observator la 12.06.2017, 19:02Ministrul Apărării, Gabriel Beniamin Leş, s-a întâlnit cu pilotul rănit în urma prăbuşirii unui avion MiG 21 LanceR, în zona bazei aeriene de la Mihail Kogălniceanu, în momentul în care militarul era urcat într-un avion pentru a fi adus la un spital din Bucureşti. Ministrul a spus că incidentul este unul regretabil.
Gabriel Beniamin Leş a venit în judeţul Constanţa pentru a se întâlni cu pilotul rănit în urma prăbuşirii unui avion MiG 21 LanceR.
Ministrul a sosit la baza aeriană de la Mihail Kogălniceanu şi a vorbit cu pilotul în momentul în care acesta a fost adus cu ambulanţa de la Spitalul Judeţean Constanţa pentru a fi transferat cu un avion la Spitalul Militar din Bucureşti.
Gabriel Beniamin Leş a spus că pilotul este în stare stabilă, este conştient şi se pare că va fi recuperat fără probleme. El a mai afirmat că incidentul aviatic este unul regretabil.
De asemenea, militarii americani de la Mihail Kogălniceanu au intervenit cu câteva utilaje la locul unde s-a prăbuşit avionul MiG 21 LanceR, ajutând autorităţile să recupereze bucăţile din aeronavă.
Parchetul Militar a deschis un dosar penal în urma prăbuşirii avionului MiG 21 LanceR în judeţul Constanţa.
Conform unui comunicat al MApN, locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronavă MiG 21 LanceR a Forţelor Aeriene Române, s-a catapultat luni, în jurul orei 11.15, în apropiere de aeroportul Mihail Kogălniceanu, în zona localităţii Nazarcea, judeţul Constanţa, în timpul executării manevrelor de aterizare.
El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la faţa locului şi a fost transportat cu un elicopter SMURD la Spitalul Judeţean Constanţa.
Aeronava, care se afla în dotarea Bazei 86 Aeriană ”Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă” din Feteşti, decolase în jurul orei 10.00 de pe baza aeriană din Mihail Kogălniceanu pentru a executa o misiune de antrenament în cadrul exerciţiului ”Thracian Eagle 2017”, care se desfăşoară împreună cu forţele aeriene bulgare.
”După executarea misiunii, la întoarcerea către Mihail Kogălniceanu, pe timpul executării manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defecţiune majoră la motor, cu deteriorarea parametrilor de funcţionare ai acestuia. Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prăbuşindu-se în zona menţionată, în afara ariilor locuite”, se arăta în comunicatul MApN.
Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982. MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957.
Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. În anul 1992, Forţele Aeriene Române au iniţiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne. Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer).