Valea Oltului s-a închis. Şoferii preferă să circule noaptea decât să meargă pe ruta de trei ori mai lungă
Pe asfaltul încins, ambuteiajele au fost la ordinea zilei pe DN1, în prima zi de restricţii de pe Valea Oltului! Pe alte şosele, aglomeraţie a fost, însă, în parcări. Decât să ocolească sute de kilometri, şoferii de camioane preferă să aştepte noaptea, când se redeschide traficul în porţiunea cu lucrări.
De Redactia Observator la 08.07.2024, 19:3320.000 de copaci trebuie tăiaţi de pe Valea Oltului într-o lună, ca să facă loc şantierului de pe mult-aşteptata autostradă Sibiu - Piteşti. Muncitorii au început tăierile încă de dimineaţă, lucru care era imposibil cu circulaţia deschisă. O parte din arborii înalţi de câţiva metri buni ajung pe şosea, iar lucrările din pădure au provocat în unele locuri chiar şi căderi de pietre.
Defrişările sunt necesare pentru construirea unui drum tehnic de 6 kilometri în coasta muntelui, pe care să ajungă proiectanţii în zonă. Autorităţile spun că lucrările nu se puteau face decât vara.
Şoferii preferă să circule noaptea decât să meargă pe ruta de trei ori mai lungă
"Dacă se împingea această închidere de trafic în luna septembrie, în zona de munte deja temperaturile pot să scadă foarte mult, începe sezonul ploios care este foarte periculos atunci pentru acest gen de lucrări", spune Bogdan Alexandru, coordonator de şantier.
- În cât timp ajunge un șofer din Sibiu în Râmnicu Vâlcea, după închiderea Văii Oltului. Ce...
- Camioanele de peste 7 tone vor putea circula timp de o lună pe DN1. Restricţiile de tonaj, ridicate pe perioada...
- Cum arată primul parc fotovoltaic deținut de statul român și realizat cu fonduri din PNRR. Construcția din...
Lucrările i-au luat prin surprindere pe unii şoferi.
"Eu am programare ca mâine seară să ajung în Anglia. Şi cu drumul acesta nu ştiu cum", spune un șofer.
Pe Drumul Naţional 7, între Boiţa şi Lăzăreţ se mai circulă doar între orele 20:00 şi 6:00. Numai localnicii şi cei care lucrează în zonă au acces de două ori pe zi, dimineaţa şi seara, câte o jumătate de oră.
Măsura afectează şi micii comercianţi şi restaurantele din zonă. Dacă în alte dăţi tarabele de pe marginea drumului erau pline, de această dată comercianţii au ales să-şi abandoneze locul, asta pentru că nu mai au cui să vândă. Restricţiile de trafic îi afectează cel mai mult însă pe şoferii de camion.
Pentru a evita să ocolească pe unele rute, chiar şi sute de kilometri, mulţi şoferi de TIR au decis să aştepte seara pentru a-şi putea continua drumul spre sud pe Valea Oltului. Ultima parcare de pe Autostrada A1 înainte de Boiţa e plină până la refuz, astfel că şoferii de camion abia dacă mai găsesc un loc.
Autorităţile au oferit mai multe trasee alternative
Autorităţile au oferit mai multe trasee alternative. Cel mai lung ocol este prin Defileul Jiului. Ce înseamnă această rută pentru un şofer care vrea să ajungă de la Sibiu la Râmnicu Vâlcea? Un drum de aproape 370 de kilometri, parcurs în cinci ore şi jumătate, în loc de mai puţin de două ore, cât ar dura pe Valea Oltului.
Alternativă la Valea Oltului este şi ocolul pe DN1, prin staţiunile aglomerate de pe Valea Prahovei. În luna de restricţii de DN7, autorităţile au decis să le permită şoferilor de TIR să circule pe DN1 şi ziua. Iar CFR a introdus două trenuri suplimentare între Sibiu şi Râmnicu Vâlcea.
Defrişările din Valea Oltului fac parte din lucrările la tronsonul doi al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Drumul de mare viteză costă peste 3 miliarde de euro şi ar trebui să putem merge pe el peste patru ani.