Vremea împiedică aducerea navei din Portul Midia la suprafață
Misiunea de aducere pe linia de plutire a navei cu oi scufundate, în urmă cu două luni, în Portul Midia, este îngreunată acum şi de vreme. Ceaţa şi vântul puternic le dau bătăi de cap muncitorilor şi scafandrilor.
De Redactia Observator la 28.01.2020, 15:12Misiunea de aducere pe linia de plutire a navei cu oi scufundate, în urmă cu două luni, în Portul Midia, este îngreunată acum şi de vreme. Ceaţa şi vântul puternic le dau bătăi de cap muncitorilor şi scafandrilor.
Suprafaţa navei a devenit alunecoasă de la pelicula de gheaţă formată. Cu toate acestea, muncitorii încă lucrează la sudarea inelelor metalice şi montarea grinzilor de sprijin, care au rolul de a întări scheletul ambarcaţiunii.
Firma care a câştigat licitaţia pentru aceste servicii s-a angajat ca într-o lună de zile să finalizeze toate operaţiunile. Aici este inclusă şi incinerarea cadavrelor aflate la bord.
Deşi de dimineaţă Portul Midia era învăluit în ceaţă, iar acum vântul încă bate cu putere, operaţiunile pentru aducerea navei pe linia de plutire nu au fost sistate. Acum, muncitorii lucrează de zor pentru montarea grinzilor pe scheletul navei, ca măsura suplimentară de siguranţă.
Alin Vintilă, reprezentant operatiune ranfulare: Lucrările se defăşoară la un ritm adptat condiţiilor climatice. Operaţiunea de sudură ets emai complicată fiindcă grinzile trebuie amplasate pe punţi. Punţile acum sunt în poziţie verticală, deasupra apei. Şi atunci se găsesc soluţii cu nişte schele provizorii car sunt prinse între macara. Sau elemente de construcţie ale navei, astfe încat sudorii să fie în siguranţă.
70 de oameni, printre care şi scafandri, sunt angrenaţi în misiunea dificilă, care presupune însă şi anumite riscuri. Firma care se ocupă însă de oepraţiune spune că s-au luat toate măsurile de siguranţă.
Scafandrii au fost vaccinati în urmă cu câteva înainte ca acţiunea să înceapă, astfel încât să fie suficient timp ca antidotul să se activeze. Ei au avut misiunea de a monta trei piese gigant pe fundul mării, în zona epavei, acolo unde apa era amestecată cu resturile animalelor.
Animalele moarte de pe navă vor fi puse în saci speciali şi vor fi incinerate. Între timp, reprezentanţii Apelor Române iau constant probe pentru a ţine sub control pericolul contaminarii.
Anca Chiriţă, purt de cuv ISU Constanta: Echipajele specializate ale Inspectoratului Pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea ale judeţului Constnţa efectuează măsuratori biologice, cu ajutorul aparatelor de detectare chimică, radiologică, bacteriologică şi nucleară. Măsurile înregistrate fiind în parametri normali.
Reprezentantii firmei care se ocupa de ranfluare spun că săptămâna aceasta, nava ar putea fi adusă pe linia de plutire şi trasă la mal.
În urmă cu două luni, nava Queen Hind s-a răsturnat în apropierea portului Midia. Era încărcată cu 14.600 de oi. Din acestea doar câteva zeci au fost salvate.