Zona de lux din Bucureşti traversată de o stradă de pământ. De ce nu poate fi asfaltată
Străzile Capitalei sunt ori pline de gropi, ori cârpite. În timp ce şoferii se plâng că îşi rup maşinile în cratere, Primăria Capitalei promite că străzile vor fi reparate până luna viitoare. Asta în condiţiile în care pe multe artere nu s-a mai turnat asfalt nou de zeci de ani. Este şi cazul unei străzi de pământ din nordul oraşului, care nu a fost încă reparată, dar a fost împărţită în trei bucăţi de edilii de sector.
De Andreea Milea la 06.01.2025, 20:56- Power Couple, premiera sezonului 2, din 13 ianuarie, Luni, Marți și Miercuri 20:30, la Antena 1 și în AntenaPLAY
- Coaliţia decide azi candidatul comun la prezidenţiale. Ce variante separate pregătesc în culise PSD şi PNL
Strada Balonului traverzează o zonă de lux a Capitalei. Arată însă ca o uliţă de sat. Artera a fost împărţită la trei de două primării de sector.
Sectorul 1 sau Sectorul 2?! E greu de spus pentru această porţiune de drum ce zace neasfaltată de mai bine de 10 ani. Potrivit noilor indicatoare, aici se termină Sectorul 1, continuă cu Sectorul 2 iar mai apoi revine Sectorul 1. "E Sectorul 1 şi jumătate între astea două, cred", spune un trecător.
Nedumeriţi sunt toţi cei care locuiesc în zonă. "Chiar nu înţelegem. Unde începe, unde se termină?", se întreabă cineva.
"Când am văzut da, automat se termină S1 şi începe S2. Doar pe ăsta l-au pus şi la vreo câteva zile l-au pus şi pe celălalt. Eroare, n-am înţeles! Sectorul 1 este aici. Păi şi de unde se termină S1 trebuie să înceapă S2, nu-i corect? De ce e marja aceasta de câţiva metri de Sector 2, nu? A cui este? A cui este? Aşa pare, câţiva metri de Sector 2. Nu numai Dorel, e şi şeful Dorel", zice altcineva.
"Ar trebui reparat, indiferent de ce sector, de cine se ocupă de el, nu trebuie lăsat aşa. Mai rău decât în câmp", crede un bucureştean.
Reacţia primarilor de sector
Contactaţi de Observator, primarii de Sector spun că bucata care în teren aparţine de Sectorul 2, în acte este zonă privată care ar urma să fie expropriată astfel încât strada să fie reparată.
Situaţia nu arată mai bine nici în zonele centrale. În centrul Capitalei, pe Calea Moşilor, unele gropi măsoară mai bine de 5 cm adâncime. Nu e de mirare că foarte multi şoferi fie evită prima bandă de circulaţie, fie circulă cu viteză redusă pe aceste porţiuni de drum.
"Noi zgâriem maşinile din cauza gropilor şi pe dedesubt, cauciucurile se taie şi e nasol. Cred că de un an de zile de când eu mă plimb pe aici, sunt aici", spune un şofer STB. "E plin, ne stricăm maşinile. Am făcut pană, mi s-a tăiat cauciucul de la o groapă", povesteşte un şofer.
Reprezentanţii Administraţiei Străzilor promit că vor începe cât mai curând reparaţiile. Dar nu sunt singurii care ar trebui să intervină.
"În perioada următoare, ASB prin secţia proprie se va axa doar pe reparaţia de gropi din carosabil şi cel mai probabil prin februarie aceste reparaţii vor fi executate. Administraţia Străzilor transmite periodic sesizări către operatorii edilitari ce deţin aceste canale. Este obligaţia lor să le repare", a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Municiplaitatea anunţă că în acest an nu doar că se vor repara străzi, dar vor fi refăcute şi marcaje rutiere şi vor fi reabilitate mai multe poduri.