Au plătit zeci de mii de euro pe apartamente în blocuri noi, iar după ce s-au mutat au aflat că sunt la mila constructorului
Mai multe familii din Braşov sunt într-o situaţie disperată. Au plătit zeci de mii de euro pe apartamente într-un complex rezidenţial. Însă, ceea ce trebuia să fie pentru mulţi începutul unui nou drum, într-o casă nouă, a devenit un coşmar. Deşi construite de mai bine de şapte ani, blocurile în care stau nu au fost racordate individual nici până acum la curent. Legaţi la reţeaua de şantier, oamenii sunt la mila constructorului şi plătesc pentru electricitate cât consideră afaceristul. Disperaţi, au făcut o plângere către Protecţia Consumatorului, iar dezvoltatorul amenință că îi lasă fără curent.
De Redactia Observator la 31.03.2022, 20:34Pentru 35 de familii un apartament intr unul din cele doua blocuri noi din cartierul Tractorul din Braşov a fost un vis devenit realitate. Locuinţe cochete, pe o stradă liniştită. Au plătit intre 35 si 50 de mii de euro fiecare. Dar imediat după ce s-au mutat, visul frumos s a destrămat. Au aflat că pot rămâne oricând in beznă.
Mihaela Creţu, locatară: Am văzut lumină, curent, când am venit să văd apartamentul. Nici nu m-am gândit că nu sunt în regulă toate utilităţile.
Apartamentele sunt racordate la sistemul de electricitate de şantier
Mai exact, la un singur contor. Deşi lucrările la apartamente au fost finalizate încă din 2015, constructorul nu a făcut branşament individual pentru fiecare apartament vândut, ci a continuat să fie legat la curent la comun.
Mihaela Creţu, locatară: Noi nu ştim exact ce plătim. Aceste contuare pasante sunt montate in 2015-106 nu ştim ce inregistrează, el ne trimite facturile, noi împărţim.
Benone Mănase, locatar: Noi plătim foarte mult de la început.
Locatar: Într-o lună îmi vine 60 de lei, într-o lună îmi vine 2 mil 600. Plătesc după ureche.
Iar asta pentru că dezvoltatorii au, prin lege, tarife mai mari, în vreme ce un consumator casnic are facturi mai mici. Oamenii spun că l-au tot rugat pe dezvoltator să le facă individual contracte, însă ar fi fost mereu duşi cu vorba şi ignoraţi. Până când, disperaţi, i-au făcut o plângere la Protecţia Consumatorului.
Mihaela Creţu, locatară: Am făcut o sesizare la ANPC legat de facturile pe care ni le face el pe firma lui.
Imediat, inspectorii au venit şi au verificat reclamaţia.
Sorin Susanu, Comisar Şef CRPC Braşov: Instituţia noastră a aplicat o sancţiune de 5000 de lei pentru neregulile descoperite
Iar asta l-a înfuriat pe dezvoltator. Fără nicio explicaţie, le-a spus locatarilor că de la 1 aprilie le taie curentul şi să se branşeze singuri. Pentru oameni, asta înseamnă o investiţie de 60 de mii de euro.
Mihaela Creţu, locatară: Ne ameninţă şi ne-a transmis şi verbal că el nu va mai face nicio plată şi nu va realiza acest branşament şi să facem lucrarea pe banii noştri. Eu o să-l acţionez în instanţă. Pe banul meu şi-a bătut destul timp joc.
Primăria admite că la recepţia lucrărilor, inspectorii ar fi verificat superficial hârtiile.
Sorin Toarcea, purtător de cuvânt primărie Braşov: La momentul în care s-a făcut recepţia, Comisia de recepţie nu a verificat şi contractul, existenţa contractelor de branşament pentru fiecare apartament.
Oamenii au cerut ajutorul celor de la Electrica
Nora Dudiţă, Şef Serviciu Comunicare: Se vor discuta toate coordonatele situației foarte dificile în care aceștia se află, în vederea identificării celor mai eficiente și rapide soluții pentru rezolvarea acestei probleme
Dezvoltatorul are şi alte reclamaţii. Tudor, de exemplu, a cumpărat un apartament într-un alt ansamblu rezidențial deţinut de acelasi om d eafaceri. A plătit acum patru ani 37.000 de euro, dar acum dezvoltatorul i-ar cere bani în plus pentru a-i preda cheile apartamentului.
Tudor Anghelescu, locatar: Eu ieri am primit notificarea pentru unul dintre apartamentele plătite la Dinamic 2, în 2018, în februarie că prețul se modifică, deși am plătit integral. Și a mărit prețul cu 13.000 de euro.
Dezvoltatorul imobiliar n-a fost de găsit pentru a da vreo explicaţie.