Modernizarea bulevardului din Pipera, amânată până la iarnă. Lucrările se anunţă complicate, iar costul lor se va ridica la 100 de milioane de lei
Modernizarea bulevardului din districtul de business al Capitalei se amână. Promise în primăvară, lucrările la artera cu două benzi din Pipera vor începe la iarnă. Până atunci, bulevardul prea îngust rămâne un obstacol pentru zeci de mii de maşini. La orele de vârf, durează o cel puţin o oră să străbaţi un kilometru şi jumătate, cât are bulevardul.
De Andreea Milea la 14.01.2025, 20:31- Dosarul Mineriadei. Ion Iliescu, audiat la domiciliu, Petre Roman, la Parchetul General. DETALII la Observator 12:00, la Antena 1
- Planul Rusiei de a duce războiul în SUA. Cum l-au ameninţat americanii pe Putin să nu provoace o catastrofă aeriană
Primăria Capitalei vrea să lărgească bulevardul Dimitrie Pompeiu la patru benzi şi să prelungească linia de tramvai până la bulevardul Barbu Văcărescu, unde au sediul multe alte corporaţii.
Diferenţă mare de nivel
Şantierul se va desfăşura în două etape. Iniţial constructorul va lucra pe jumătate din bulevard şi mai apoi se va muta pe cealaltă jumătate a arterei. Astfel încât traficul rutier să nu fie grav afectat. Liniile de transport public vor fi desfiinţate aşa că tramvaiul nu va mai circula pe aici. În locul lui vor fi puse autobuze. Ca să scăpaţi de aglomeraţie, singura variantă este metroul. De exemplu, tramvaiul 16 care nu va mai circula pe Dimitrie Pomepiu, poate fi înlocuit cu magistrala M2.
Observator a obţinut în exclusivitate planurile care prevăd lucrări complicate pentru că bulevardul care trebuie lărgit este la o diferenţă mare de nivel faţă de Barbu Văcărescu, artera cu care se va întâlni.
Aşa că o treime din bulevard va fi coborâtă cu şase metri, până la intersecţia cu strada Gara Herăstrău, zonă care va fi complet reorganizată cu sensuri giratorii. În acel punct, şinele de pe Dimitrie Pompeiu se vor uni cu cele de pe Barbu Văcărescu, astfel încât tramvaiul să ajungă la Aeroportul Băneasa şi în centrul Bucureştiului. Şantierul va începe după ce consilierii generali ai Primăriei vor aproba prin vot proiectul.
"Studiul de fezabilitate este în curs. Probabil că mai are 3 luni, 4 luni până când se finalizează. Va trebui să votăm în CGMB şi studiul de fezabilitate şi puz-ul aferent. Deci asta se va întâmpla în vară si după aceea va începe o achiziţie publică. Mai devreme de sfârşitul acestui an nu văd începerea lucrărilor", a declarat Nicuşor Dan, primarul Capitalei.
Până atunci, bulevardul Dimitrie Pompeiu din districtul de business rămâne o arteră fără ieşire la orele de vârf. 30.000 de maşini se blochează în zonă în fiecare dimineaţă şi seară.
"Am renunţat la maşină. Se circulă foarte greu. Vin cu metroul. Cu maşina în jur de o oră, dar în ultima vreme s-a stricat, o oră jumate, cam aşa". "Există metrou. E cel mai rapid mijloc de transport în Bucureşti", spun bucureştenii.
Modernizarea bulevardului corporatiştilor va costa 100 de milioane de lei şi ar trebui să fie gata peste trei ani.