Strategia care ar putea resuscita piaţa maşinilor electrice, prezentată de Stéphane Séjourné, vicepreşedinte al Comisiei Europene. În Franţa a avut un succes uriaş
Retragerea ecobonusurilor a dat o lovitură serioasă industriei auto pe nişa maşinilor electrice. Ca să salveze situaţia, Uniunea Europeană se gândeşte la noi stimulente. Europenii ar putea beneficia de leasing social pentru a-şi cumpăra o maşină electrică. Este anunţul făcut de al doilea om din Comisia Europeană, Stéphane Séjourné, în exclusivitate pentru Observator.
- Cum au reuşit şase români să fure usturoi de 600.000 de euro în Spania. Liderul reţelei s-ar fi ascuns în România. DETALII la Observator 17:00
- Cum a încasat Horațiu Potra 8 milioane de dolari în trei ani de la chinezi, protejându-le interesele în Africa – Investigație Rise Project
"Este nevoie de un parteneriat în ceea ce priveşte leasingul social", a declarat Stéphane Séjourné, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene.
Noi facilităţi pentru maşinile electrice
"Trebuie să susținem această filieră care va crea cerere pentru vehicule, avem nevoie să scăpăm de emisiile de carbon pentru că avem exact aceeași problemă pe care o au şi celelalte industrii europene: prețul electricității, preţul mâinii de lucru, capacitatea de instalare şi procedurile administrative", adaugă Stéphane Séjourné, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene.
"Toate acestea trebuie organizate într-un plan pe care îl vom aduce probabil în săptămânile următoare", mai spune Stéphane Séjourné, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene.
- EXCLUSIV. Prima reacţie a lui Ion Ţiriac despre retragerea Simonei Halep
- Povestea mărturisitorilor secolului XX: 16 noi sfinţi, proclamaţi într-o slujbă plină de har, la Bucureşti....
- John a aflat după 30 de ani că e român dintr-o scrisoare a mamei sale: "Te rog să nu mă judeci". Poveştile...
- Sebastian Burduja dă afară 20% dintre oamenii din Ministerul Energiei: "Unii pleacă de bunăvoie". Cum va gestiona...
- Ministrul Educaţiei Daniel David, despre şcoala nouă: "Vom face analiză să vedem cum trebuie regândite toate...
Ce înseamnă acest leasing social
Leasingul social a fost deja implementat în ţări precum Italia şi Franţa, pentru ca cei cu venituri mici şi medii să poată să conducă şi să achiziţioneze o maşină electrică. Spre exemplu, în Franţa există o rată lunară între 43 de euro şi 150 de euro şi un contract de închiriere pentru o maşină electrică pe timp de 3 ani. La finalul acestei perioade, francezii pot reînnoi contractul sau pot să achiziţioneze maşina electrică, iar statul îi ajută cu până la 13.000 de euro la achiziţionarea unui vehicul electric.
Există şi anumite condiţii: venitul lunar al unui francez trebuie să fie sub 15.400 de euro şi să locuiască la mai mult de 15 km de locul de muncă. Programul a avut un mare succes în Franţa. Iniţial au fost stabilite cel mult 20.000 de cereri, însă a fost extins la 50.000 de oameni care au putut beneficia de o maşină electrică.
Vicepreşedintele Comisiei Europene a declarat pentru Observator că acest program ar putea fi extins la nivel european în contextul în care industria auto s-a confruntat cu mari pierderi şi concedieri în anul 2024, a scăzut şi vânzarea de maşini electrice şi există o concurenţă foarte mare cu China.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰