Anchetatorii exclud varianta atentatului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt?!
Cauzele accidentului rămân, pentru moment, un mister, dar anchetatorii sunt convinşi că nu este vorba despre un atac terorist.Circulă, însă, tot felul de supoziţii privind problemele cu care s-ar fi confruntat piloţii avionului Germanwings, înainte de a se prăbuşi în sudul Franţei
De Redactia Observator la 25.03.2015, 13:25- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Când scăpăm de vortexul polar şi ninsori. Jumătate din ţară, paralizată de zăpezi
Cauzele accidentului rămân, pentru moment, un mister, dar anchetatorii sunt convinşi că nu este vorba despre un atac terorist.Circulă, însă, tot felul de supoziţii privind problemele cu care s-ar fi confruntat piloţii avionului Germanwings, înainte de a se prăbuşi în sudul Franţei
Una dintre posibilele cauze ar putea fi depresurizarea rapidă a avionului. Pentru că aeronava a ajuns la altitudinea de croazieră, de peste 11.000 de metri, dar a rămas acolo doar trei minute şi apoi a început să coboare.
Dacă piloţii au semnalat depresurizarea rapidă a cabinei, regulamentul spune că ei trebuie să-şi pună măştile de oxigen înainte de orice altceva şi apoi trebuie să coboare aeronava sub 4.000 de metri altitudine.
Există şi varianta unei depresurizări lente. Caz în care există posibilitatea ca piloţii să nu-şi fi dat seama şi să fi rămas fără oxigen, înainte de a putea redresa avionul sau de a emite semnal de alarmă. Se ştie acum că avionul nu a transmis niciun semnal SOS.
Experţii susţin că un atac terorist e puţin probabil. În primul rând pentru că o explozie, la bord, în timpul zborului, ar fi însemnat că resturile epavei s-ar fi împrăştiat pe o suprafaţă mult mai mare decât cea actuală. O altă posibilă cauză ar putea fi o eroare la computerul de bord sau avarie mecanică.
Cutiile negre ale avionului vor veni cu mai multe răspunsuri. Cu ajutorul acestor dispozitive se poate afla dacă putem vorbi inclusiv de o eroare de pilotaj.