Cele două soluţii propuse de olandezi după ce un hotel a refuzat să cazeze români. Varianta aleasă de turistul Alexandru Hegyi
Alexandru Hegyi, românul care nu a fost primit într-un hotel din Olanda, spune că este dispus să ajungă la mediere cu unitatea de cazare. Acesta susţine că nu vrea bani, ci ca hotelul să îşi ceară scuze public ”pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români”.
De Redactia Observator la 07.04.2023, 22:38Alexandru Hegyi, care nu a fost primit într-un hotel din Tilburg, Olanda, unde făcuse rezervare prin Booking, din cauză că este român, afirmă că autoritatea anti-discriminare din Olanda i-a propus două soluţii în raport cu unitatea de cazare: medierea sau tranşarea cazului în instanţă.
Românul refuzat de hotelul din Olanda cere scuze publice
Hegyi spune că nu vrea despăgubiri de la hotel şi că a ales medierea, însă cu condiţia ca unitatea turistică să facă o declaraţie publică, prin care să îşi ceară scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români. În plus, el vrea ca unitatea să promită că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. În cazul în care hotelul refuză, românul ia în calcul varianta tranşării cazului în instanţă, relatează news.ro.
Într-un mesaj postat pe reţelele de socializare, Alexandru Hegyi afirmă că RADAR, agenţia anti-discriminare din Olanda, i-a propus două soluţii cu privire la situaţia sa generată de faptul că un hotel din Tilburg i-a refuzat cazare din cauza naţionalităţii sale.
- Lovitura primită de hotelul din Olanda care a anunţat că nu mai primeşte români
- Reacţia MAE în cazul turistului refuzat de o unitate de cazare din Olanda, cu replica "Hotelul nu mai primește...
- "Hotelul nostru nu mai primește români". Cazul revoltător al bărbatului căruia i-a fost anulată rezervarea din...
Cele două soluţii propuse de RADAR
”În ceea ce priveşte B&B-ul (hotelul din Tilbirg – n.r.), RADAR mi-a propus două soluţii: 1. Medierea şi 2. Escaladarea în instanţă. Fiindcă nu mă interesează în niciun fel partea de scandal şi/sau să obţin vreun beneficiu material din această situaţie nefericită am ales prima variantă, dar cu o condiţie. Le-am transmis celor de la RADAR că voi putea vedea cazul închis numai în momentul în care proprietarul spaţiului de cazare va ieşi cu o declaraţie publică (de preferat în presă) prin care îşi va cere scuze pentru discriminarea voită împotriva cetăţenilor români şi va promite că astfel de situaţii nu se vor mai repeta. Din nefericire, agenţii RADAR nu au reuşit încă să stabilească un contact direct cu reprezentanţii B&B-ului chiar dacă s-au deplasat de două ori la adresa spaţiului de cazare. În momentul de faţă se încearcă stabilirea unei alte forme de contact. În cazul în care proprietarul refuză idea declaraţiei publice atunci voi lua în considerare cea de-a doua variantă propusă de către agenţia anti-discriminare”, a scris Alexandru Hegyi pe Facebook.
El spune că mediatizarea cazului său ”ar trebui să îndeplinească un singur scop: Să ne asigurăm că o astfel de situaţie nu se va mai repeta niciodată”. Hegyi mai scrie că ”faptul că administratorii unităţii de cazare nu au fost capabili să îşi creeze un sistem prin care să restrângă sau să elimine problemele generate de cei care practică activităţi ilegale, nu le dă în nici un fel dreptul să considere că un cetăţean român = un posibil infractor”.
”Pot înţelege că o interacţiune negativă cu anumite persoane poate fi extrapolată cu uşurinţă asupra întregului grup din care acei indivizi fac parte, dar nu pot tolera ca întregul grup să fie ostracizat doar pe baza unei experienţe personale. În fond, aici este şi cel mai mare pericol al discriminării de orice fel – atunci când experienţele personale duc către generalizări colective. Din fericire nu cred că este cazul în speţa de faţă”, mai scrie românul.