Influenceri europeni plătiți de o agenție de PR cu legături cu Rusia pentru a discredita vaccinul Pfizer
O agenție de PR care ar avea legături cu Rusia a oferit sume „considerabile” de bani mai multor influenceri din Europa pentru a discredita vaccinul Pfizer pe canalele lor de socializare.
De Ana Maria Ghiarasim la 26.05.2021, 09:56Leo Grasset, un YouTuber francez cu 1,1 milioane de abonați, s-a numărat printre cei abordați pentru a participa la campania de discreditare.
Campanie de denigrare a vaccinului Pfizer, pe rețelele de socializare
Leo Grasset a declarat că cineva care lucrează pentru o agenție de publicitate numită Fazze i-a oferit o importantă sumă de bani pentru a promova pe rețele de socializare afirmația falsă că „rata mortalității vaccinului Pfizer este de 3 ori mai mare decât în cazul AstraZeneca”, într-un videoclip de 45-60 de secunde.
Acest lucru este similar cu retorica neîntemeiată susținută de Rusia conform căreia vaccinurile ARNm, cum ar fi Pfizer, nu sunt la fel de sigure ca vaccinurile vectoriale virale, cum ar fi AstraZeneca sau propriul său vaccin Sputnik V.
Podcasterul german și YouTuber Mirko Drotschman, care are un total de 1,5 milioane de abonați, a postat, de asemenea, un e-mail similar pe care l-a primit despre „o campanie de informare”.
Reacția ministrului francez al Sănătății la campania împotriva vaccinului anti-Covid
„Este jalnic, este periculos, este iresponsabil și nu funcționează”, a spus ministrul francez al Sănătății, Olivier Veran, într-un comentariu cu privire la întreaga situație.
Fazze, numele agenției de PR implicată în campania defăimătoare, a dat o adresă falsă la Londra pe site-ul său, înainte ca aceasta să fie ulterior ștearsă. Cu toate acestea, pagina LinkedIn a firmei sugerează că șefii săi provin din Rusia.
Agenția a luat legătura cu mai mulți YouTuberi francezi din domeniul sănătății și științei săptămâna trecută și le-a cerut, într-o engleză slabă, să „explice… rata mortalității în rândul celor vaccinați cu Pfizer este de aproape 3 ori mai mare decât cea vaccinată de AstraZeneca”.
Bani pentru influenceri să spună că vaccinul Pfizer e mortal
Influencerilor li s-a spus să publice linkuri pe YouTube, Instagram sau TikTok către articole din Le Monde, Reddit și pe site-ul web Ethical Hacker despre un raport ce ar fi conținut date care să susțină afirmația de mai sus referitoare la decesele cauzate de vaccinul Pfizer.
Influencerilor li s-a cerut să le spună abonaților că „mass-media ignoră această temă” și să întrebe: „De ce unele guverne achiziționează în mod activ vaccinul Pfizer, care este periculos pentru sănătatea oamenilor?”
Scrisoarea include, de asemenea, cereri de „a acționa ca și cum ai avea pasiunea și interesul pentru acest subiect” și de a evita utilizarea cuvintelor „publicitate” sau „sponsorizat” în postări sau videoclipuri, deoarece „materialul ar trebui să fie prezentat ca o viziune independentă”, scrie The Guardian.
Potrivit LinkedIn, conducerea Fazze provine din Moscova și a lucrat pentru o agenție fondată de un antreprenor rus.