Antena LIVE

Curs valutar

Video

Mii de piese contrafăcute ar fi ajuns în motoare de avioane Boeing și Airbus. Alarma, dată de portughezi

Scandal monstru în Marea Britanie, unde mii de piese contrafăcute destinate avioanelor ar fi fost vândute cu documente false. Piesele ar fi ajuns în mii de motoare ale avioanelor Boeing 737 şi Airbus 320. Alerta a fost dată în iulie de specialiştii în mentenanţă din Portugalia. Numărul de aeronave ce ar urma să rămână la sol pentru verificări se apropie deja de 100. 

De la 22.09.2023, 06:22
WhatsApp
Vezi și:

Producătorul de motoare cu reacţie CFM International a declarat miercuri că mii de componente pentru motoare de avioane ar fi putut fi vândute cu documente false de către un distribuitor britanic, în timp ce rezultatele unei anchete asupra pieselor certificate fals au ajuns la Înalta Curte din Londra, transmite News.ro, care citează Reuters.

Matthew Reeve, avocat la CFM şi coproprietarii companiei, General Electric şi Safran, a declarat că AOG Technics s-a angajat într-o ”schemă deliberată, necinstită şi sofisticată de a înşela piaţa cu documente falsificate pe o scară industrială”.

Piesele, folosite la motoare de pe avioane Boeing și Airbus

Autorităţile europene de reglementare au declarat că investighează rapoarte conform cărora unele piese furnizate de firma din Londra fără certificate valabile au fost găsite în motoarele CFM56, care alimentează unele avioane Airbus şi Boeing.

Pe acelaşi subiect

AOG nu a abordat problema falsurilor în şedinţă, care a fost convocată pentru a discuta aspecte procedurale. Compania nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Descoperirea a determinat companiile aeriene să schimbe piese pentru un număr de avioane şi până acum doar o fracţiune din cele 23.000 de motoare CFM56 existente au fost afectate.

Dar Reeve a spus în documentele din instanţă că CFM şi partenerii săi ”au dovezi documentare convingătoare că mii de piese de motoare cu reacţie au fost vândute de către (AOG) companiilor aeriene care operează avioane comerciale echipate cu motoarele cu reacţie ale reclamanţilor”.

Acestea includ piese pentru motoarele CFM56, care sunt construite de joint-venture-ul GE-Safran CFM, şi un număr foarte mic de motoare CF6 utilizate în principal pentru alimentarea avioanelor de marfă şi fabricate exclusiv de GE.

Surse din industrie au spus că majoritatea pieselor de schimb vândute de distribuitori precum AOG implică articole mici, care nu sunt fabricate de producătorii de motoare înşişi şi nu sunt considerate critice.

Chiar şi aşa, numărul de avioane care ar putea fi scoase din funcţiune pentru verificări se apropie de 100 şi analiştii spun că orice întrerupere a sistemului de control strict monitorizat care stă la baza siguranţei călătoriilor aeriene trebuie abordată rapid.

Reeve a spus că până acum au fost identificate 86 de documente falsificate cunoscute sub numele de certificate de eliberare.

Numărul motoarelor suspectate a avea piese cu documente falsificate a crescut la 96

”Potenţial, asta înseamnă că între 48 şi 96 de aeronave sunt scoase din funcţiune în timp ce companiile aeriene aranjează ca piesele să fie îndepărtate”, a adăugat Reeve.

Vânzarea de piese cu certificate de eliberare false sau lipsă ”ar putea pune în pericol siguranţa aeronavei” şi face imposibilă verificarea navigabilităţii, a spus CFM într-un document. Un certificat de eliberare este asemănător cu un certificat de naştere pentru o piesă de motor, garantând că este autentică.

Producătorul de motoare şi companiile-mamă franceze şi americane au chemat în judecată AOG şi pe unicul său director, Jose Zamora Yrala, pentru a-i obliga să predea documente legate de orice piese rămase şi documente legate de motoarele CFM56 şi CF6 începând din februarie 2015.

Ei au spus că au fost alertaţi pentru prima dată despre presupusa falsificare de către o companie portugheză de întreţinere şi reparaţii în iunie, ceea ce a determinat o luptă pentru a descoperi amploarea problemei.

Avocaţii care îi reprezintă pe AOG şi Zamora Yrala au spus că inculpaţii ”cooperează pe deplin” cu o anchetă a Autorităţii Aviaţiei Civile din Marea Britanie (CAA).

Avocatul AOG Tom Cleaver a susţinut că GE nu are nevoie de o cantitate mare de documente pentru a contacta posibilii cumpărători ai pieselor.

”Toată lumea ştie acum că piesele AOG nu trebuie neapărat să fie considerate părţi ale reclamanţilor”, a spus el.

Judecătorul Richard Meade a decis că AOG şi Zamora Yrala ar trebui să dezvăluie ”facturi, certificate de eliberare, memo de expediere şi comenzi de cumpărare” pentru 230 de tranzacţii.

Motoarele CFM56 alimentează generaţia anterioară de Boeing 737 şi jumătate din generaţia anterioară de Airbus A320

Acestea sunt treptat modernizate, dar mii rămân în serviciu.

CFM56 este folosit şi pe avioanele de patrulare maritimă Boeing P-8 vândute în Statele Unite şi Marea Britanie, în timp ce CF6, construit de GE, alimentează tancurile Boeing KC-767A vândute Italiei şi Japoniei.

Nu s-au raportat piese suspecte ale aeronavelor militare. Boeing şi Airbus nu au făcut niciun comentariu imediat.

Agenţia pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene, într-un document despre care Bloomberg a scris pentru prima dată, a declarat în august că examinează rapoarte despre piese cu documente suspectate ca fiind falsificate furnizate de AOG.

CAA din Marea Britanie a declarat în august că ”investiga furnizarea unui număr mare de piese suspectate ca fiind neaprobate”.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

avioane motoare boeing airbus
Întrebarea zilei
Mergeți duminică la vot?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Ce să pui în butoiul cu varză murată ca să nu se acrească prea tare. Trucul...
Fanatik.ro
Publicat 22.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Premieră în bătălia pentru Cotroceni. Sociolog din Elveția: „Candidații...
Adevărul
Publicat 22.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 23 noiembrie 2024. Gemenii primesc vești bune. Află ce se...
CaTine
Publicat 22.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
„Geoană, Ciolacu… Ciucă… George Simion… Și femeia aia, cum o...
libertatea.ro
Publicat 22.11.2024
Selena Gomez își vede viitorul alături de Benny Blanco: „Este cel mai sigur...
ZU
Publicat 22.11.2024
Chec de post cu dovleac copt, foarte aromat și colorat
Hello taste
Publicat 22.11.2024
Au început să intre banii pe cardurile educaționale. Peste 650.000 de părinți...
Deparinti
Publicat 22.11.2024
Amnistia fiscală ratează țintele Guvernului. Câștigurile imaginate...
ziare.com
Publicat 22.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Ce este implantul dentar. Cui i se recomandă și cum se efectuează
Medicool
Publicat 22.11.2024