Crește bilanțul tragediei din Italia! Cel puțin 35 de oameni, printre care și un copil, au murit după ce un pod s-a prăbușit peste o autostradă din Genova
Crește bilanțul tragediei din Italia! Cel puțin 35 de oameni au murit după ce un pod s-a prăbușit peste o autostradă din Genova.
De Redactia Observator la 14.08.2018, 21:05Crește bilanțul tragediei din Italia! Cel puțin 35 de oameni au murit după ce un pod s-a prăbușit peste o autostradă din Genova.
O porțiune de aproximativ 200 de metri a unui viaduct al autostrăzii A10 s-a prăbușit marți, la Genova, în nordul Italiei, nunmeroase maşini şi camioane căzând de la 45 de metri înălţime.
”Din nefericire, sunt cel puțin 35 de morți şi mulţi răniţi grav”, a declarat ministrul de Interne Matteo Salvini într-o conferinţă de presă la Catania (Sicilia), în timp ce salvatori continuau să caute printre dărâmături.
”Acest pod, am trecut pe el de sute de ori, dar de-acum voi face totul pentru a avea numele responsabililor trecuţi şi prezenţi. Este inacceptabil să se moară aşa în Italia”, a ameninţat el.
Potrivit presei italiene, 17 dintre victime au fost identificate. Printre acestea se află și un copil de 10 ani.
Baza viaductului era supusă unor lucrări de consolidare, potrivit societăţii italiene a autostrăzilor.
La faţa locului, zeci de salvatori, însoţiţi de câini, acţionau în jurul a ceea ce a mai rămas din pod şi carcaselor camioanelor şi maşinilor zdrobite, unele încastrate în structură. Pompieri evacuau cadavre pe tărgi, iar elicoptere aşteptau răniţi.
”Primele victime de la suprafaţă au fost evacuate, acum trebuie să se caute sub dărâmăturile construcţiei, însă sunt mii de tone de beton”, a declarat pentru AFP un pompier francez venit odată cu întăriri, Patrick Villardry.
Premierul Italiei, Giuseppe Conte, a sosit, marţi seară, la Genova.
Podul Morandi - numele celui care l-a conceput - s-a prăbușit către ora locală 12.00 (13.00, ora României).
Autostrada A10, numită ”autostrada florilor”, asigură o legătură între Genova şi Vintimille, la frontiera franceză. Din cauza reliefului foarte accidentat al regiunii, între munte şi mare, traseul ei este jalonat de viaducte şi tuneluri lungi.
Construit în perioada 1963-1967, când a fost inaugurat, podul, care o lungime totală de 1,2 kilometri, a fost prevăzut cu o structură mixtă, din beton armat precomprimat şi din beton armat obişnuit, potrivit site-ului ingegneri.info.