Români blocați 12 ore pe aeroportul din Madrid. Oamenii au dormit pe jos
Peste 200 de pasageri, majoritatea români, au fost blocaţi mai bine de 12 ore, pe aeroportul din Madrid. Oamenii se întoarceau în ţară, cu o cursă care nu a mai decolat la timp. Aeronava care trebuia să-i transporte a lovit o pasăre şi a fost retrasă pentru verificări.
De Redactia Observator la 06.08.2019, 11:16- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Peste 200 de pasageri, majoritatea români, au fost blocaţi mai bine de 12 ore, pe aeroportul din Madrid. Oamenii se întoarceau în ţară, cu o cursă care nu a mai decolat la timp. Aeronava care trebuia să-i transporte a lovit o pasăre şi a fost retrasă pentru verificări. Familii cu copii povestesc că au dormit pe jos în aeroport, în aşteptarea unor informaţii.
Românii descriu haosul de pe aeroportul din Madrid. Aeronava lor trebuia să decoleze duminică seară, la ora 22:15, ora Spaniei şi să aterizeze pe Otopeni luni dimineaţă, la ora 02 şi 55 de minute. În schimb, oamenii au fost ţinuţi 13 ore la poarta de îmbarcare.
Timp de cinci ore, nu ar fi primit explicaţii. Familii cu copii au sperat, din oră în oră, că avionul va decola. Au ajuns la Bucureşti abia la ora 15 şi 15 minute, a doua zi. După ce au fost în cele din urmă îmbarcati a urmat încă o întârziere.
Puţin după ora 12:00, avionul nu numai că nu a aterizat în Capitală, dar nici măcar nu a decolat din Madrid. Deşi plecarea era programată undeva la ora 09:30, pasagerii au aflat, la urcarea în aeronavă că aceasta întâmpină probleme tehnice.
Defecţiunea anunţată de echipajul aeronavei a creat şi mai mult haos printre pasageri. Obosiţi şi cu nervii întinşi la maximum, trei oameni au decis să coboare din avion.
Avionul a avut nevoie de verificări tehnice
Reprezentanţii companiei aeriene transmit că aeronava a avut nevoie de verificări tehnice din cauza impactului cu o pasăre şi că au oferit mâncare, băutură şi cazare, aşa cum prevede legea.
De cealaltă parte, pasagerii spun că, de fapt, nu au fost băgaţi în seamă până când nu şi-au cerut drepturile. Şi sunt hotărâţi să depună reclamaţii. De altfel, regulamentul european prevede despăgubiri pentru întârzierile mai mari de trei ore.
Pasagerii au dreptul de a primi băuturi şi alimente. Având în vedere că că impune şi o oprire peste noapte, asta înseamnă că operatorul a trebuit să ofere şi cazare - Ramona Colea, director agenţie despăgubiri pasageri
Indiferent dacă apelează la o astfel de firmă sau îşi rezolvă problema pe cont propriu, pasagerii trebuie să păstreze biletele sau cartea de îmbarcare, dar şi toate chitanţele care dovedesc cheltuielile pentru mâncare, transport sau cazare.
Pe aeroportul Otopeni, doar ieri, 10 la sută dintre zboruri au avut întârzieri mai mari de jumătate de oră.
Aeronava a necesitat o verificare tehnică neplanifică în Madrid, din cauza impactului cu o pasăre și, în consecință, zborul a fost reprogramat pentru data de 5 august, acesta decolând la ora locală 11:03. Pasagerii au primit vouchere pentru alimente și răcoritoare, iar cei care au avut nevoie au fost cazați - reacţia companiei aeriene