Supermarketurile din Marea Britanie ascund golurile de pe rafturi cu poze cu legume și fructe. Tot mai multe alimente lipsesc
Supermarketurile din Marea Britanie folosesc poze cartonate cu fructe, legume și alte produse alimentare pentru a ascunde golurile de pe rafturi, scrie The Guardian. Problemele din lanțurile de aprovizionare și faptul că acum sunt preferate produsele mai mici au făcut ca magazinele să devină de acum prea mari.
De Redactia Observator la 25.10.2021, 18:12Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale și struguri pe rafturile sale cu produse proaspete, declanșând glume pe rețelele de socializare, scrie The Guardian. ”Mmmm, fotografii delicioase cu sparanghel”, a comentat un utilizator pe Twitter. Un altul a râs de imaginea supradimensionată: „Îmi place că sparanghelul crește la această dimensiune în Marea Britanie. Este climatul nostru, sunt sigur.”
Alți clienți au semnalat că au văzut morcovi falși în Fakenham, cartoane cu sparanghel în Londra, poze cu struguri în Milton Keynes și sticle 2D cu lichid de spălat în Cambridge. Și Sainsbury’s a folosit poze cu ambalaje pentru a umple rafturile.
Lipsa de șoferi și muncitori se traduce în produse mai puține la raft
Strategia vine în contextul în care lipsa de șoferi de TIR, de muncitori în agricultură (culegători), ferme și fabrici de procesare a alimentelor (angajați pentru ambalatul produselor) duce la o penurie de anumite articole și produse în supermarketuri. Problemele din porturi, unde angajații se luptă să facă față creșterii livrărilor pentru sezonul festiv alimentează lipsurile.
- Rafturile goale din marile magazine, acoperite cu decupaje de carton care păcălesc ochiul. Clienţii fac haz de...
- Vești proaste pentru a doua economie a lumii. China a frânat puternic motoarele: ce riscă restul planetei
- Avertismentul ”Regelui puilor” din Marea Britanie: Epoca alimentelor ieftine din ultimii 20 de ani s-a încheiat
Bryan Roberts, analist la Shopfloor Insights, a comentat pozele cu legume și fructe din supermarketuri: „A devenit destul de obișnuit. Nu este doar din cauza penuriei, ci și pentru că multe dintre magazinele mai mari sunt acum pur și simplu prea mari.”
Un nou trend în pandemie: sunt favorizate produsele mai mic la raft
Cartoanele reprezintă doar una dintre multitudinea de tactici folosite pentru a ”umple” spațiul. Alte exemple: frigiderele cu carne sunt umplute cu sticle de sos de roșii sau maioneză, pachetele cu cutii de bere sunt împrăștiate pe rafturi unde mai apar și postere mari sau alte materiale de marketing.
Tesco, care s-a lăudat că vânzările sale au fost stimulate de capacitatea de a păstra rafturile aprovizionate, susține că imaginile cu fructe și legume nu sunt legate de problemele recente din lanțurile de aprovizionare și că sunt utilizate de mai multe luni.
Supermarketurile tradiționale, care pot depozita peste 40.000 de linii de produse, și-au eficientizat gamele de alimente, astfel încât să poată reduce prețurile și să concureze mai eficient cu discounteri precum Aldi și Lidl, care vând mai puțin de 3.000 de produse diferite.
Acest proces a fost accelerat de Brexit și de pandemie, care au adus în plus angajați mai puțini și dificultăți în transportul de mărfuri. Supermarketurile și producătorii au redus gama de diferite tipuri de paste, cafea sau ceaiuri pe care le vând pentru a facilita menținerea fluxului de mărfuri.
Anumite articole voluminoase și nu foarte profitabile cum ar fi băuturile gazoase au fost împinse în jos pe lista de priorități din cauza penuriei de șoferi, ceea ce înseamnă că pot exista goluri mai mari pe rafturi decât de obicei. Mai multe lanțuri, inclusiv Sainsbury’s, Asda și Tesco au închis, de asemenea, zona de servire de mâncare gatită pentru a reduce costurile, lăsând mai mult spațiu de umplut.
Creșterea cumpărăturilor online a dus la un alt trend: multe supermarketuri nu mai fac aprovizionare cu articole nealimentare cum ar fi televizoare, CD-uri sau ibrice, lăsând goale multe zone care nu pot fi umplute cu produse alternative. Unii au introdus alte servicii, cum ar fi prelucrarea de chei sau curățătorii chimice pentru a ocupa spațiu.
În ceea ce privește produsele proaspete, magazinele precum Tesco și-au fixat obiective pentru a reduce risipa de alimente, așa că mențin stocurile mai mici decât în trecut. Totodată decupaje de carton pentru articole scumpe, cum ar fi detergenți, pudrele proteice și băuturile spirtoase, precum ginul, sunt uneori folosite pentru a preveni furtul din magazine. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a indica disponibilitatea, iar cumpărătorii trebuie să ridice produsul real de la casă.