Antena LIVE

Curs valutar

Galerie foto

Tragedia submersibilului Titan poate avea loc din nou? Avertismentele experţilor legate de reglementarea mai dură a industriei

Primul accident mortal la bordul unui submersibil turistic de mare adâncime va stârni cu siguranţă apeluri pentru reglementări suplimentare în materie de siguranţă, însă experţii din industrie spun că orice noi măsuri ar putea fi imposibil de aplicat, având în vedere natura internaţională a acestei activităţi, relatează Reuters. În plus, experţii spun că tragedia submersibilului Titan, care a făcut implozie în timpul expediţiei sale către epava Titanicului, a fost un caz singular, având în vedere că producătorul navei a optat să nu certifice nava, sfidând convenţia din industrie.

De la 23.06.2023, 16:02
WhatsApp
Galerie (4)
Tragedia submersibilului Titan poate avea loc din nou? Avertismentele experţilor legate de reglementarea mai dură a industriei Profimedia

Toate cele cinci persoane aflate la bordul Titan, fabricat de OceanGate Inc din Everett, Washington, au murit într-un incident care a lansat eforturi internaţionale de căutare contracronometru şi a captat atenţia lumii întregi. Experţii din industrie spun că acestea sunt primele decese cunoscute în cei peste 60 de ani de scufundări civile în adâncuri. Dar chiar dacă liderii din industrie s-au pregătit pentru o monitorizare sporită, ei au declarat că este dificil de prevăzut ce fel de schimbări pot apărea. În largul oceanului, unde opera Titan alături de alte submersibile, nu există reglementări şi nu există un guvern care să controleze apele internaţionale.

Regizorul de film James Cameron a devenit un explorator de mare adâncime în anii 1990, în timp ce făcea cercetări şi realiza superproducţia "Titanic", premiată cu Oscar. El este coproprietar al companiei Triton Submarines şi a declarat că ar susţine o reglementare care să impună certificarea navelor, dar această legislaţie ar trebui să fie adoptată în fiecare ţară în care operează submersibile.

"Dacă transportă pasageri, fie că sunt observatori ştiinţifici sau cetăţeni exploratori, ar trebui să fie certificate", a declarat Cameron, care face parte din comunitatea mică şi foarte unită a submersibilelor, cunoscută sub numele de "industria vehiculelor subacvatice cu echipaj" (MUV).

Submersibilul Titan nu era certificat

Pe acelaşi subiect

OceanGate nu a răspuns întrebărilor privind decizia sa de a renunţa la certificarea de către terţe părţi din industrie, precum Biroul American de Navigaţie sau compania europeană DNV. Dintre cele 10 submersibile care există în lume şi care sunt capabile să se scufunde până la adâncimea Titanicului - aproape 4.000 de metri de la suprafaţă - doar Titan de la OceanGate nu a fost certificat, a declarat Will Kohnen, preşedintele comitetului pentru submersibile cu echipaj uman al grupului de evaluare Marine Technology Society (MTS).

Majoritatea submersibilelor turistice explorează recifele de corali şi alte fenomene naturale la o adâncime de 500 de metri sau mai puţin. În 2018, Kohnen a fost autorul unei scrisori prin care îl avertiza pe Stockton Rush, directorul executiv al OceanGate, că renunţarea la certificarea de către o terţă parte pentru Titan ar putea avea un rezultat "catastrofal". Rush, pilotul submersibilului Titan, este unul dintre cei care a murit în implozia navei.

Contraamiralul Gărzii de Coastă a SUA, John Mauger, a declarat joi, într-o conferinţă de presă în care a anunţat că submersibilul Titan a făcut implozie, că "întrebările privind reglementările care se aplică şi standardele vor fi cu siguranţă un punct central al unei revizuiri viitoare".

Ofer Ketter, preşedintele SubMerge, o companie de consultanţă şi operaţiuni cu submersibile cu sediul în Costa Rica, a declarat că şi-a asigurat clienţii că este puţin probabil ca ceea ce s-a întâmplat cu Titan să se întâmple în adâncimile mai ospitaliere pe care le explorează majoritatea submersibilelor private. El spune că autorităţile de reglementare se pot concentra acum asupra operaţiunilor - cum şi când se scufundă astfel de nave - dar niciun guvern nu reglementează în prezent fabricarea submersibilelor private.

Deşi regretă pierderea de vieţi omeneşti de la bordul Titan, Ketter a declarat că "faptele sunt fapte" atunci când e vorba de calea experimentală pe care OceanGate a ales să o urmeze. "Profesioniştii din această industrie stau acasă în acest moment şi se ţin de cap, spunându-şi: Ce mizerie, cum explicăm asta lumii, cum facem diferenţa între ceea ce fac majoritatea dintre noi şi ceea ce a făcut OceanGate?" a adăugat acesta.

Justin Manley, preşedintele Marine Technology Society, a declarat că incidentul OceanGate ar putea duce la o supraveghere sporită, dar întinderea liberă a apelor nu este reglementată în mod inerent. Scufundările în apele internaţionale, unde nicio ţară nu-şi poate impune legea, ar rămâne neafectate. "Nu că reglementările ar fi irelevante, dar probabil că nu ar avea cum să se impună în industrie", a spus Manley.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

titan submersibil titanic
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024