(P) Cât de anevoios devine începutul în arta frizeriei în condițiile pandemice actuale?
Fără îndoială, situația pandemică din ultimii ani i-a determinat pe toți întreprinzătorii aflați la început de drum sau în plină dezvoltare antreprenorială să își regândească complet opțiunile profesionale.
De Redactia Observator la 28.02.2022, 11:51Dacă în anul 2020, restricțiile erau deosebit de limitative pentru o mare parte a ariilor economice, vizând nu doar industria HoReCa, domeniul înfrumusețării, ci și multe alte sectoare, începutul anului 2022 se anunță destul de promițător. Astfel, autoritățile competente au comunicat public faptul că, în viitorul apropiat, se va renunța la majoritatea restricțiilor, motiv pentru care din ce în ce mai mulți tineri devin optimiști spre a dezvolta o nouă afacere pe cont propriu.
Unul dintre cele mai profitabile domenii este, conform datelor regăsite în mass-media, cel al înfrumusețării, dată fiind și nevoia constantă a oamenilor de a se îngriji și, implicit, de a se încadra în tiparul fizic creat de către societatea în care trăim. Prin urmare, nu este deloc o surpriză faptul că un număr semnificativ de saloane de frizerie își anunță cu mult fast deschiderea, atrăgând clienți de toate vârstele.
Aprovizionarea salonului de frizerie – o misiune facilă sau provocatoare în 2022?
Deoarece independența financiară și obținerea prosperității pe termen lung reprezintă obiectivul principal al tuturor celor care își focusează atenția asupra deschiderii unui salon de frizerie, primul pas ce se impune a fi parcurs în această direcție este, bineînțeles, aprovizionarea.
Așadar, dacă la începutul pandemiei, aprovizionarea unei locații de beauty se definea drept o misiune destul de provocatoare, în special corelată cu cererea acerbă și panica generală instalată în rândul populației, dar și cu problemele legate de importurile de produse profesionale, în prezent, situația s-a îmbunătățit considerabil.
Articolele esențiale care trebuie să se regăsească pe lista de necesități a unui salon de frizerie vizează, în primul rând, ustensilele profesionale, așa cum sunt: mașina de tuns, mașina de contur, foarfecele de tuns și de filat. Unul dintre cele mai rezistente materiale utilizate atât în confecționarea, cât și în asamblarea produselor profesionale de styling este oțelul japonez care, de altfel, este renumit în acest sens. Prin urmare, în România, ustensilele de frizerie produse de către brandul HAITO se numără în topul preferințelor hairstyliștilor experimentați.
Fără doar și poate, mobilierul destinat frizeriilor trebuie, la rândul său, luat în calcul, mai ales din prisma faptului că toate trăsăturile pieselor de mobilier pentru saloane diferă de cele tipice, disponibile la scară largă pentru cumpărare.
Este vorba îndeosebi despre scaunele pentru salon profesionale și despre scafele utilizate în spălarea părului care asigură confortul clienților, precum și buna desfășurare a activităților specifice, datorită caracteristicilor tehnice speciale (mecanismul de înclinare, mecanismul de blocare a tetierei, pompă hidraulică, etc).
Această afirmație este susținută cu tărie și de către Cristian Bostan – fondatorul magazinului online Barber-Store.ro. Experiența sa de ani de zile ca unul dintre furnizorii de bază ai saloanelor de frizerie și de înfrumusețare românești i-a servit antreprenorului în diversificarea gamei de produse, fundamentându-și propria marcă de scaune de frizerie profesionale: Menoser. Această decizie a fost luată atunci când importurile erau îngreunate ca urmare a restricțiilor pandemice din întreaga lume, tocmai spre a evita o altă situație similară în viitor.
De asemenea, în anul de debut al pandemiei în țara noastră, mai precis, în primele sale luni de evoluție, s-a născut și o oarecare criză în ceea ce ține de asigurarea stocurilor de produse de dezinfectare și sterilizare, articole la fel de importante în cadrul unei locații de beauty ca piesele de mobilier sau ustensilele specializate. Ei bine, la momentul de față, hairstiliștii aflați la început de drum își pot dota unitatea cu toate cele necesare, fără să mai întâmpine niciun fel de dificultăți similare.
Ținând cont de toate aspectele menționate anterior, respectiv de evoluția pozitivă a capacității autorităților de gestionare a contextului pandemic din România, se poate contura o concluzie optimistă atât pentru întreprinzătorii experimentați din domeniul frizeriei, cât și pentru cei care plănuiesc să pună bazele unei afaceri proprii. Cu un plan de afaceri bine structurat, care să poată face față cu succes tuturor provocărilor care apar, orice salon de frizerie se va bucura de un parcurs promițător în 2022.