Carmen Dan caută soluţii pentru a scăpa de cozile la paşapoarte: "Vom face o campanie în comunităţile de români din afara ţării"
De Redactia Observator la 18.08.2017, 13:55- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Alegeri prezidențiale 2024 LIVE TEXT. A început votul în diaspora. Primii români au votat în Noua Zeelandă
Carmen Dan, despre cozile de la paşapoarte: Vom face o campanie în comunităţile de români din afara ţării; cetăţenii pot depune documente şi la consulate
Ministrul Carmen Dan i-a dat explicaţii premierului Mihai Tudose, vineri, în şedinţa de Guvern, despre cozile de la Direcţiile de paşapoarte din Bucureşti şi din ţară. Ea a susţinut că românii din străinătate vin pentru aceste documnete în România, deşi le pot solicita şi la consulate din statele respective. Carmen Dan a afirmat că Ministerul de Interne, cu ajutorul Ministerului de Externe, intenţionează să demareze o campanie în comunităţile de români din afara ţării.
”Intenţionăm să demarăm o campanie în comunităţile de români din afara ţării, sens în care solicităm şi sprijinul MAE. Noi am făcut cunoscut faptul că cetăţenii aflaţi în afară pot să se adreseze şi să depună documente şi la consulate, dar dacă ei nu vin la consulate să-şi facă paşapoarte, propunerea noastră este să mergem noi către ei. Astfel, vrem să mai reducem din presiunea depusă pe serviciile de eliberare din ţară”, a declarat Carmen Dan, în debutul şedinţei de Guvern.
Ministrul de Interne a explicat care ar fi cauzele care duc la formarea cozilor de la direcţiile de paşapoarte din toată ţara.
”Situaţia de la Serviciul Paşapoarte este o situaţie care apare în această perioadă - două, trei luni - în fiecare an, datorită supraaglomerării infrastructurii pe deficitul de personal despre care ştim cu toţii că îl avem la nivelul ministerului. În prezent, această situaţie este în curs de rezolvare”, a explicat Carmen Dan.
Ea a mai spus că cetăţenii care solicită aceste documente se adresează doar unui sediu, deşi sunt mai multe servicii funcţionale în Bucureşti.
”Ne confruntăm cu un fenomen - cetăţenii aleg să meargă la sediul din Pipera, în detrimentul celorlalte servicii care sunt operaţionale la nivelul municipiului Bucureşti. De exemplu, în 16 august, la sediul din Pipera erau la ora 15.30 depuse aproape 500 de cereri, în timp ce la sediul din Piaţa Amzei erau doar 10 persoane. Acesta a fost motivul care m-a determinat să trimit acolo, să stea în permanenţă, un subsecretar de stat pentru a coordona activităţile şi a lua măsurile necesare. Fiind o situaţie de urgenţă, s-a decis ca oamenii care aşteptau în sediul de la Pipera să fie îndrumaţi şi către celelalte sedii, unde era mult mai liber. Am pus la dispoziţie şi mijloace de transport. Soluţia a fost eficientă pe moment, timpul de aşteptare a scăzut considerabil”, a arătat ministrul de Interne.
Astfel, ministrul a dispus ca paşapoartele temporare să fie eliberate şi la sediul din Amzei, după ce Imprimeria Naţională a pus la dispoziţie o nouă imprimantă pentru tipărirea acestor tipuri de paşapoarte, precizând, de asemenea, că un nou sediu va fi operaţionalizat începând de luni într-un mall din Capitală, acest lucru urmând să mai rezolve din probleme.
Sursa: News.ro