Antena LIVE
Video

Frunza de 30 de milioane a Elenei Udrea reînvie după 12 ani. Istoricul unui "simbol" al cărui desen a costat 900.000 de euro

Frunza Elenei Udrea e gata să înverzească din nou. Brandul de ţară pentru care s-au cheltuit aproape 30 de milioane de euro a fost îngropat 12 ani. A fost un proiect controversat, pe care Ministrul Turismului vrea să-l readucă acum la viaţă. A decis ca toate pensiunile şi hotelurile să folosească simbolul. Aşa speră să convingă peste un milion şi jumătate de turişti străini să ajungă pe meleagurile noastre.

De la 20.04.2022, 19:19

În iulie 2010, pe o navă de croazieră ce naviga pe un râu care străbate Shanghaiul, Elena Udrea lansa cu mare fast noul brand turistic al României - "Explore the Carpathian Garden". 200 de mii de euro a costat spectacolul de lansare din China. O campanie care trebuia să aducă turişti valuri-valuri în România. 

"Natura neatinsă a României, posibilitatea de a face turism activ, turism de city break, turism de sănătate", transmitea Elena Udrea atunci.

La 12 ani de la lansare, actualul ministru al Turismului şi-a adus aminte de celebra frunză a Elenei Udrea

Ministrul Turismului: "În ultimii 10-12 ani, aproape nimeni nu mai foloseşte acest brand, acest logo, nici măcar Ministerul. Am emis un ordin de ministru prin care am consfiinţit obligativitatea tuturor celor 18.300 de structuri de primire turistică să-l afişeze."

Oficialul a stabilit inclusiv unde anume trebuie să fie vizibilă frunza. 

Ministrul Turismului: "La interior să apară alături de certificatul de clasificare emis de Minister, iar la exterior în zona de intrare, acolo unde este sigla unităţii de primire."

900.000 de euro a costat desenul cu Frunza

Pe lângă steagul României şi cel al UE, proprietarii de cabane şi hoteluri trebuie să-l ancoreze şi pe cel al turismului românesc. Doar că, vestea n-a ajuns încă şi la hotelieri. 

Andreea Nicu, director hotel: "Am întrebat colegii mei, grupurile de hotelieri cu care sunt în permanentă legătură, şi nu ştia nimeni de aşa ceva."

Hotelier: "Eu cred că frunza asta nu-şi are locul. România nu se caracterizează printr-o frunză."

Aproape 900 de mii de euro a plătit Elena Udrea către o firmă spaniolă pentru celebrul desen. Un simbol controversat, ironizat la vremea respectivă pentru asemănarea izbitoare cu logo-ul poştei din Slovenia şi cel al unei companii britanice de transport. 

Tot fostul ministru a comandat şi clipul de promovare a României - o înşiruire de imagini de peste tot din ţară. Delta Dunării, ţărmul Mării Negre sau bisericile din Moldova. Plus mesaje din partea unor personalităţi cunoscute la nivel mondial: Hagi, Nadia Comăneci şi Ilie Năstase. Peste 30 de milioane de euro, bani europeni, au fost împărţiti în stânga şi-n dreapta. Pe târguri turistice, promovarea la televiziuni naţionale şi internaţionale ori competiţii sportive. 

"România devine o destinaţie de turism credibilă pe plan internaţional", spunea Elena Udrea în 2011.

La 11 ani de la această declaraţie, ţara noastră încă mai caută soluţii pentru a atrage la fel de mulţi turişti ca alte state europene. La ministerul Turismului s-a făcut inclusiv un consiliu de brand naţional care trebuie să vină cu idei originale de promovare. Ministrul speră ca în România să ajungă anul acesta 1,5 milioane de vizitatori străini.

Ți-a plăcut acest articol?

elena udrea frunza turism
Întrebarea zilei
Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Animalul din România pe care suntem obligați să-l vindem la export. Îl...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Fabrica din România care a uimit întreaga lume. A inventat un sistem pentru care...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Un nou test de sânge poate detecta osteoartrita cu până la opt ani înainte ca...
spotmedia.ro
Publicat 03.05.2024
HOROSCOP FINANCIAR Mai 2024: Zodiile care vor face avere și zodiile care riscă...
Gandul
Publicat 02.05.2024
Motivele uciderii lui Corneliu Zelea Codreanu. Cine l-a vrut mort pe liderul legionar
Adevărul
Publicat 03.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 4 mai 2024. Gemenii sunt sfătuiți să nu mai amâne...
CaTine
Publicat 03.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Averea lui Bill Gates nu a mai fost atât de mică în 34 de ani. Ce a ajuns...
Useit
Publicat 03.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Politicianul care a schimbat cinci partide în zece ani. Plutonul candidaților...
libertatea.ro
Publicat 03.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
O femeie care a cumpărat o valiză pierdută în aeroport a dezvăluit tot...
ziare.com
Publicat 02.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Cum apar afecțiunile gastrointestinale. Cauze, simptome, metode de prevenție și...
Medicool
Publicat 03.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024