Frunza de 30 de milioane a Elenei Udrea reînvie după 12 ani. Istoricul unui "simbol" al cărui desen a costat 900.000 de euro
Frunza Elenei Udrea e gata să înverzească din nou. Brandul de ţară pentru care s-au cheltuit aproape 30 de milioane de euro a fost îngropat 12 ani. A fost un proiect controversat, pe care Ministrul Turismului vrea să-l readucă acum la viaţă. A decis ca toate pensiunile şi hotelurile să folosească simbolul. Aşa speră să convingă peste un milion şi jumătate de turişti străini să ajungă pe meleagurile noastre.
De Alin Stan la 20.04.2022, 19:19În iulie 2010, pe o navă de croazieră ce naviga pe un râu care străbate Shanghaiul, Elena Udrea lansa cu mare fast noul brand turistic al României - "Explore the Carpathian Garden". 200 de mii de euro a costat spectacolul de lansare din China. O campanie care trebuia să aducă turişti valuri-valuri în România.
"Natura neatinsă a României, posibilitatea de a face turism activ, turism de city break, turism de sănătate", transmitea Elena Udrea atunci.
La 12 ani de la lansare, actualul ministru al Turismului şi-a adus aminte de celebra frunză a Elenei Udrea.
Ministrul Turismului: "În ultimii 10-12 ani, aproape nimeni nu mai foloseşte acest brand, acest logo, nici măcar Ministerul. Am emis un ordin de ministru prin care am consfiinţit obligativitatea tuturor celor 18.300 de structuri de primire turistică să-l afişeze."
Oficialul a stabilit inclusiv unde anume trebuie să fie vizibilă frunza.
Ministrul Turismului: "La interior să apară alături de certificatul de clasificare emis de Minister, iar la exterior în zona de intrare, acolo unde este sigla unităţii de primire."
900.000 de euro a costat desenul cu Frunza
Pe lângă steagul României şi cel al UE, proprietarii de cabane şi hoteluri trebuie să-l ancoreze şi pe cel al turismului românesc. Doar că, vestea n-a ajuns încă şi la hotelieri.
Andreea Nicu, director hotel: "Am întrebat colegii mei, grupurile de hotelieri cu care sunt în permanentă legătură, şi nu ştia nimeni de aşa ceva."
Hotelier: "Eu cred că frunza asta nu-şi are locul. România nu se caracterizează printr-o frunză."
Aproape 900 de mii de euro a plătit Elena Udrea către o firmă spaniolă pentru celebrul desen. Un simbol controversat, ironizat la vremea respectivă pentru asemănarea izbitoare cu logo-ul poştei din Slovenia şi cel al unei companii britanice de transport.
Tot fostul ministru a comandat şi clipul de promovare a României - o înşiruire de imagini de peste tot din ţară. Delta Dunării, ţărmul Mării Negre sau bisericile din Moldova. Plus mesaje din partea unor personalităţi cunoscute la nivel mondial: Hagi, Nadia Comăneci şi Ilie Năstase. Peste 30 de milioane de euro, bani europeni, au fost împărţiti în stânga şi-n dreapta. Pe târguri turistice, promovarea la televiziuni naţionale şi internaţionale ori competiţii sportive.
"România devine o destinaţie de turism credibilă pe plan internaţional", spunea Elena Udrea în 2011.
La 11 ani de la această declaraţie, ţara noastră încă mai caută soluţii pentru a atrage la fel de mulţi turişti ca alte state europene. La ministerul Turismului s-a făcut inclusiv un consiliu de brand naţional care trebuie să vină cu idei originale de promovare. Ministrul speră ca în România să ajungă anul acesta 1,5 milioane de vizitatori străini.