Suntem pasionați de tot ce nu avem. Drumuri, autostrăzi și trenuri de mare viteză
Vrem o țară ca afară sau…să ajungem mai ușor afară. Ultima parte ni se cam potrivește în Transilvania, pentru că în ultimii ani, molcomul ardelenesc s-a văzut oriunde, dar nu la construcția de autostrăzi.
De Alex Prunean la 07.11.2024, 21:36Astăzi, din cei 1112 km de drumuri de mare viteză din țara noastră, mai bine de jumătate, 566 km autostradă și drum expres, sunt în Nord Vestul țării, după ce zeci de ani singurele două autostrăzi din România aveau plecare din București.
Orice ardelean mândru în gândire ar spune că s-a făcut dreptate. De fapt s-a făcut doar voia celor care au condus în fiecare mandat Ministerul Transporturilor, pentru că o gândire integrată, pe termen lung, cu privire la șosele, nu prea există.
Daca ministrul a fost din Ardeal, ne-am primit porția de autostrăzi, dacă a fost din Banat, și-au primit porția, iar acum, că premierul e din Buzău, moldovenii (sîc!) își primesc și ei porția de autostrăzi. Mai mică, e drept, doar 11 kilometri între Cocoașa și Focșani, dar acum cine-i mai poate contrazice când spun ca avem autostrazi și în Moldova?
Aș fi orb să nu văd cum în ultimii ani infrastructura rutieră din România s-a schimbat, de cele mai multe ori, în bine. Acum, din Cluj-Napoca ajung mai repede la Budapesta sau Timișoara decât în Capitală, deși distanțele sunt mai mari.
- Autostrada de 415 kilometri la care se lucrează de 20 de ani. Au terminat până acum doar un sfert
- Cristi Popovici, corespondent de război, a fost în inima Dunării ca să afle cum îi afectează războiul de la...
- Veronica, şefă de promoţie la Farmacie, a luat viaţa în piept şi a preluat cofetăria mamei. A "furat" meserie...
- Povestea româncei care cumpără case pentru Messi. A pornit de la zero şi a construit un imperiu imobiliar. Inima...
Am văzut în ultimii ani cum drumurile din Ardeal s-au schimbat sub ochii mei. Iar autostrăzile au prins contur, în unele perioade, de la o lună la alta. Dar la fel de bine am văzut cum tot de la o lună la alta, șantiere pe care cândva mișunau muncitori și utilaje, s-au golit. De ce? S-a schimbat ministrul și a venit rândul unei alte regiuni să își primească felia de drum. Că așa e la noi și când vorbim de drumuri: Cine împarte, parte-și face!
Drumuri bune!