Intervențiile medicilor de sărbători, afectate de birocrație
Au răsunat sirenele ambulanţelor în aceste zile în Capitală. Au fost peste 12 mii de apeluri la 112 în ultima săptămână, iar asta doar în Bucureşti şi Ilfov. Excesele de toate felurile sunt de vină, fie că vorbim de mâncare, alcool sau viteză.
De Redactia Observator la 29.12.2018, 21:59Au răsunat sirenele ambulanţelor în aceste zile în Capitală. Au fost peste 12 mii de apeluri la 112 în ultima săptămână, iar asta doar în Bucureşti şi Ilfov. Excesele de toate felurile sunt de vină, fie că vorbim de mâncare, alcool sau viteză. Medicii sunt copleşiţi. Fiecare pacient înseamnă zeci de minute pierdute cu completarea dosarelor medicale. O muncă birocratică, în detrimentul actului medical.
Cei care au sunat la 112, în ultima săptămână, au avut lipotimii, sincope sau traumatisme prin cădere. Peste 12 mii de români au solicitat o ambulanţă dintre care puţin peste 7000 au fost urgenţe de cod roşu şi galben.
ALIS GRASU, șef SABIF: Asistăm la o creştere cu 28,74% a numărului de solicitări faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, astfel încât media solicitărilor pe medie de zi a fost de 1200 de solicitări. Un număr destul de important, căruia îi facem faţă cu multă greutate, în condiţiile în care deficitul de personal este acelaşi.
Cei mai mulţi pacienţi au ajuns la camerele de gardă din Capitală. Silvia Nica este şefa unităţii de primiri urgenţe a spitalului Universitar. După o gardă de 24 de ore, încă mai are de completat documente.
Un medic trebuie să completeze foaia de prezentare a pacientului. Tot acolo trebuie scrise şi observaţiile medicilor specialişti. Ulterior toate acestea sunt introduse în sistemul informatic. Doar în ultimele 24 de ore, la spitalul Universitar au ajuns peste 400 de pacienţi. Fiecare cu fişa lui.
SILVIA NICA, medic-șef UPU Universitar: Este un efort care necesită şi timp, şi atenţie. Atunci când ne prezentăm cu un număr mare de prezentări, iar lucrul ăsta se întâmplă permanent, este uşor să-ţi mai scape la câte un pacient câte un amănunt. Suntem puşi în situaţia de a avea grijă de pacient sau a avea grijă de noi înşine! Sigur că noi alegem tot timpul pacientul, deci există şi această problemă care devine din ce în ce mai acentuată şi grija de a completa documentele medicale e din ce în ce mai mare.
De partea cealaltă, şi pacienţii sunt nemulţumiţi. Se plâng că aşteaptă prea mult în camerele de gardă.
Soluţii, însă, există. La Spitalul Grigore Alexandrescu din Capitala, a fost implementat primul sistem informatic destinat gestionarii pacientilor. Astfel timpul de asteptare a scazut cu 40%, iar timpul alocat consultatiei a crescut 75% in favoarea pacientilor. Investitia a fost una de cateva mii de euro, dar nu din bani publici, ci privati.
Medicii trag un semnal de alarmă. E greu acum dar va fi şi mai greu căci numărul pacienţilor care ajung în camerele de gardă creşte întotdeauna de sărbători.