Rețeta de pâine bio, cheia succesului unui specialist în marketing din Constanţa
Pâinea pufoasă din făină albă nu mai este alimentul de bază al românilor. Cei care pun preţ pe sănătate au înlocuit-o cu specialităţi mai scumpe, dar din ingrediente bio. Un specialist în marketing din Constanţa păstrat reţeta bunicilor şi face pâinea frământată ca pe vremuri.
De Redactia Observator la 13.11.2018, 00:09Pâinea pufoasă din făină albă nu mai este alimentul de bază al românilor. Cei care pun preţ pe sănătate au înlocuit-o cu specialităţi mai scumpe, dar din ingrediente bio. Un specialist în marketing din Constanţa păstrat reţeta bunicilor şi face pâinea frământată ca pe vremuri, la covată, cu maia, apă, sare, făină şi vin. Iar afacerea creşte ca aluatul lăsat la dospit.
Acum 5 ani, Matei a renunţat la marketing şi PR. A îmbrăcat ia de un secol a bunicului şi s-a apucat să frământe aluatul din făină măcinată la moară. În compoziţie intră şi maia.
Matei Dinică: Avem făina, apoi aruncăm apa puţin călduţă, se pune maiaua. În turtele de mălai lăsate de cu seară, se formează aluatul.
Făina şi apa sunt lăsate la fermentat într-un loc călduţ. Aşa apare maiaua care ţine loc drojdiei, dar ajută şi la dizolvarea glutenului. Astfel, pâinea iese mai sănătoasă.
Abia după cinci ore în care s-a odihnit în covată, aluatul este modelat în formă de roată, iar în interior este făcută o cruce. Între timp, ne mai fac poftă şi alte produse pregătite de Matei.
Când intri în brutăria lui Matei, nu te simţi ca într-un simplu magazin, ci mai degrabă ca în odaia bunicii. De pe rafturile rustic amenajate, nu lipsesc gogonelele, dulceaţa sau zacusca.
Produsele tradiţionale şi pâinea frământată în covată sunt în trend printre cei care vor să mănânce bio.
De aici, şi ideea afacerii. Investiţia nu a fost mare, la început. A cumpărat doar cuptorul, pentru că nici bunicii nu aveau nevoie de mai mult. A împrumutat bani de la bancă şi a investit 50.000 de euro în două băcănii în Constanţa.
Un studiu recent arată că a scăzut consumul de pâine în România. De la 98 de kilograme pe an, la 96. Asta pentru că românii care vor să ţină dietă, scot mai întâi pâinea din meniu. În schimb, clienţii brutăriilor tradiţionale sunt tot mai pretenţioşi.