Autostrăzile din România se construiesc rapid, pe hârtie (Video)
Autostrăzile din România se construiesc rapid doar pe hârtie. Avem aproape 200 de kilometri de şosea de mare viteză în lucru. Dar nu se ştie când vor fi gata. Până şi demnitarii fac un pas înapoi. După ce au promis un număr record de kilometri noi, acum sunt mult mai rezervaţi.
De Redactia Observator la 27.06.2019, 21:03Autostrăzile din România se construiesc rapid doar pe hârtie. Avem aproape 200 de kilometri de şosea de mare viteză în lucru. Dar nu se ştie când vor fi gata. Până şi demnitarii fac un pas înapoi. După ce au promis un număr record de kilometri noi, acum sunt mult mai rezervaţi. Iar specialişti în infrastructură cred că bilanţul va fi mai prost decât anul trecut.
Cei 180 de kilometri de autostradă promişi la începutul anului s-au topit, odată cu sosirea verii. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a inspectat astăzi şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda. Puţin încurcat, ministrul pare totuşi optimist.
Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Eu spun că minim vor fi daţi în folosinţă 100 de kilometri, pentru că avem în construcţie un număr mult mai mare de kilometri. Dar, încă o dată, am spus că la jumătatea acestui an mă voi pronunţa pe numărul total
Doar că suntem deja la jumătatea anului. Specialiştii care monitorizează lucrările spun că ar fi şanse reale să inaugurăm doar cei 43 de kilometri ai Autostrăzii Lugoj-Deva, mai exact între Şoimuş şi Holdea. Iată însă ce promiteau oficialii la începutul anului:
Rovana Plumb, fost ministru interimar Transporturi: Până la sfârşitul acestui an vom finaliza din mai multe sectoare, din mai multe loturi, din mai multe tronsoane bucăţele astfel încât suma lor va duce la această cifră de 180 de kilometri
Într-adevăr, mai sunt în lucru multe loturi de şosea de mare viteză. În total 194 de kilometri. Autostrada Sebeş-Turda, între Sebeş şi Aiud, Autostrada Transilvania Iernut-Câmpia Turzii, o bucată din autostrada Ploieşti-Braşov, între Râşnov şi Cristian, dar şi Centura Bacău care va avea regim de autostradă. Însă lucrările înaintează greu.
Alex Vîlvoi, fondatorul Asociaţiei România fără Gropi: Poate să promită şi 1000 de kilometri, nu că nu s-ar fi promis în trecut 1000 de kilometri, 800 de kilometri. Promisiuni care evident nu sunt îndeplinite şi nici nu au cum să fie îndeplinite. Specialiştii de la Drumuri nu sunt capabili să facă nişte drumuri sau mai bine zis să le administreze pe cele existente, dar să mai construiască autostrăzi?
Anul trecut, premierul Viorica Dăncilă l-a ameninţat pe şeful Companiei de Drumuri cu demiterea, dacă nu vor fi gata cei o sută de kilometri care au fost promişi. A trecut anul şi s-au realizat doar 60. Şi în urmă cu o săptămână şeful de la Drumuri, Narcis Neaga, a mai primit un avertisment de la prim-ministru.