Greşeala pe care toţi şoferii o fac iarna atunci când pornesc motorul: mit sau realitate?
Mit sau realitate: motorul trebuie încălzit câteva minute sau este recomandată plecarea imediată de pe loc în perioada sezonului rece?
De Redactia Observator la 09.10.2017, 10:46- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Mit sau realitate: motorul trebuie încălzit câteva minute sau este recomandată plecarea imediată de pe loc în perioada sezonului rece?
În timp ce mulți șoferi consideră că trebuie să încălzească motorul câteva minute pe loc, înainte să se pună în mișcare, există un număr la fel de mare de persoane care spun că cel mai bine, automobilul, se încălzește în mers.
Există însă argumente pro și contra ambelor cazuri, dar la final se pare că balanța se înclină în favoarea unei din metodele de încălzire, potrivit specialiștilor de la 4tuning.ro.
De ce nu este bine să încălzim motorul pe loc?
- Sfaturi pentru proprietarii de maşini Diesel! Cum trebuie pornită şi condusă maşina în sezonul rece!
- Când trebuie montate CAUCIUCURILE DE IARNĂ şi cât îi costă pe şoferi pregătirea de iarnă
- Zece sfaturi pentru şoferi! Cum se conduce CORECT o maşină DIESEL pentru a prelungi durata de viaţă a motorului
În primul rând, pentru că pierdem vremea. E clar că dacă nu mai stăm câteva minute să încălzim motorul, ne punem în mișcare și ajungem la destinație mai rapid. În plus, un motiv ECO pentru care cică nu ar trebui să lăsăm motorul să se încălzească pe loc este poluarea excesivă. Experții canadieni au făcut niște teste și au ajuns la concluzia că motorul în mers se încălzește mult mai repede datorită turației mari, iar asta înseamnă că și catalizatorul se încălzește mai repede ajungând la temperatura optimă pentru a filtra noexele. În schimb, dacă încălzim motorul pe loc, la ralanti, atât motorul cât și catalizatorul se vor încălzi mai greu, ceea ce duce la o poluare mai mare. Și ultimul motiv se referă la consum: cu cât încălzim motorul mai repede, cu atât el va consuma mai puțin. Adică dacă așteptăm mult timp să se încălzească mașina, vom crește consumul.
Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece?
În timp ce plecarea rapidă este în avantajul consumului de benzină, plecarea după câteva minute de așteptare este în avantajul uzurii motorului. Nu uitați că discutăm de perioada rece, când temperaturile pot ajunge și la -20 de grade Celsius, ceea ce înseamnă că și uleiul de motor din baie are o temperatură foarte scăzută. Ceea ce se traduce printr-o vâscozitate crescută, adică devine mai solid când e rece. Dacă plecăm cu mașina imediat cum am pornit motorul, uleiul mai solid nu are timp să ajungă în partea superioară și să ungă cămășile, tacheții și axele cu came.
În concluzie, varianta pe care orice șofer trebuie să o aplice înainte de a porni la drum este aceea în care trebuie să încălzească motorul, pe loc, timp de 2-3 minute, preferabil cu aerul condiționat pornit.